Kirjoittaja Aihe: Pelien asennus winellä; Suojattu sisältö.  (Luettu 2148 kertaa)

bumanoid

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Pelien asennus winellä; Suojattu sisältö.
« : 23.03.11 - klo:15.46 »
On tullut nyt käytettyä ubuntua pari kuukautta ja olen jo saanut kaikki tärkeät ominaisuudet toimimaan. Ongelmaksi on muodostunut levypelien asennus winellä. Aloitan luonnollisesti asettamalla levyn asemaan. Sitten yritän käynnistää installer.exeä/vastaavaa= tulee ilmoitus executable bitistä eli tiedoston suorittamista ei ole sallittu ohjelmana. yritän mennä muuttamaan tiedoston asetuksista suorituksen sallituksi, mutta tulee ilmoitus:Kohteen ”setup.exe” oikeuksia ei voitu muuttaa: Virhe asetettaessa oikeuksia: Kirjoitussuojattu tiedostojärjestelmä.

En ole pelien asentamiseen oikein perehtynyt. olen ymmärtänyt että sims 2 pitäisi toimia winellä.
versiona siis ubuntu 10.04 LTS

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Pelien asennus winellä; Suojattu sisältö.
« Vastaus #1 : 23.03.11 - klo:17.20 »

Tuossa oikealla ylhäällä on haku, joko koitit sitä.   Kirjoita siihen vaikka  Sims 2    ja  paina hae luulen että tuloksia tulee aihetta on paljon käsitelty vaikka itse en pelejä pelailekaan.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

bumanoid

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Pelien asennus winellä; Suojattu sisältö.
« Vastaus #2 : 23.03.11 - klo:20.42 »
Kyse ei ole varsinaisesti pelin asennuksesta, vaan Tämän asennustiedoston käyttöoikeuksien muuttamisesta"salli tiedoston suoritus ohjelmana" oikeuksiin jotta wine saisi suorittaa levyllä olevan asennustiedoston. Kun yritän näitä oikeuksia muuttaa, tulee jo aikaisemmin mainittu ilmoitus:"Kohteen ”setup.exe” oikeuksia ei voitu muuttaa: Virhe asetettaessa oikeuksia: Kirjoitussuojattu tiedostojärjestelmä."

eli juuri simssin asennukseen tämä ei varsinaisesti liity, anteeksi jos viestistäni ei saanut selkoa.

Kyse on siis levyn kopiosuojauksesta tai siitä että ubuntu ei voi merkitä muutettuja oikeuksia  cd-rom levylle. ja kuitenkin suoritus ohjelmana pitäisi sallia...

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Pelien asennus winellä; Suojattu sisältö.
« Vastaus #3 : 23.03.11 - klo:20.45 »
CD-levylle ei voi kirjoitusoikeuksia antaa, tietääkseni.
Kokeile kopioida kaikki levyn sisältö omaan kansioonsa kovalevylle, ja aja stup.exe sieltä