Itse yrittäisin vielä uudestaan emolevyn verkkoa. Sen tekemiseksi Bioksesta pitää käydä disabloimassa emon verkkokortti, bootataan ja varmistetaan, että kortti on häipynyt. Tämän jälkeen uusi bootti, kortti mukaan ja katsotaan miten kortti tuli mukaan. Booteissa kannattaa käyttää kylmää boottia (siis virrat kokonaan katkaisten - ei käyttöjärjestelmän restart), jotta laite varmasti häviää näkyvistä - ihan vain varmuuden vuoksi (elegantimpiakin tapoja tähän toki on, mutta en mene niiden toiminnasta takuuseen juuri tällaisessa tilanteessa, missä raudan ongelmat ovat mahdollisia).
Tuotapa täytyy testailla jossain vaiheessa (juuri nyt ei motivaatio riitä)
Ethän muuten ole bioksessa käynyt (vahingossa) muuttamassa sisäisen verkkokortin asetuksia - sikäli kuin niitä siellä on?
En ole muutellut sieltä mitään ennen vian ilmenemistä (sen jälkeenkään en löytänyt verkkokortille asetuksia)
Windowsisissa tällainen ongelma tapahtuisi helpommin kun siihen pitää tällaiset emolevydriveritkin käydä käsin asentamassa ja ruksin laittaminen väärään paikkaan voi aiheuttaa hyvin vaikeasti selvitettävän ongelman (= on kokemusta). Mutta Ubuntussa, kun näihin ajureihin ei sen paremmin kosketa, en oikein keksi sitä miksi mikään asetus olisi voinut muuttuakaan, varsinkaan käyttäjän itsensä tietämättä.
Juu ei taida olla ajuri ongelma vaikka itse niin aluksi epäilinkin (kokeilin käynnistää vanhemmalla kernelillä ja ei auttanut)
Toisena vaihtoehtona on tietysti piuha jota käytät. Kokeiluissasi se on voinut vaihtua tai "muuttaa olemustaan", tai vaikkapa sen kytkeytyminen liittimeen on erilaista eri verkkokorteissa. Olen kyllä nähnyt kaikenlaisia piuhoja. Jotkut väittävät, että piuhakin voi aiheuttaa "monimaisia" ongelmia - itse en ole sellaisia koskaan nähnyt - yleensä yhteys joko toimii tai ei toimi, riippuen piuhasta. Se, että piuha aiheuttaisi nopeusluokan muuttumisen - aika kaukaa haettua. Piuhoja toki myydään "eri nopeusluokille", mutta ei niissäkään mitään muuta eroa ole kuin laatuero, eikä toiminta ole mitenkään 1:1.
Piuhojakin tuli kokeilla kymmenkunta erilaista uutta ja vanhaa eli tulemma tästä tulkseen että verkkokortti on vaan hajoamassa , mutta kokeilen kyllä joskus isomman motivaatio piikin innoittamana vielä tuota aiemmin kertomaasi kikka =)
Joten en tähän toiseenkaan vaihtoehtoon erityisemmin usko, mutta onhan tämäkin mahdollista ...
[/quote]