Kirjoittaja Aihe: Youtuben videot ongelmana (RATKAISTU)  (Luettu 4885 kertaa)

kpe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Youtuben videot ongelmana (RATKAISTU)
« : 09.03.11 - klo:21.39 »
Minulla on melko vanha kone johon olen asentanut ubuntun 10.04 lts. Kaik on pelannut ihan jees. Nyt sain kummallisen ongelman johon ei mikään tavallinen juttu tunnu toimivan. Eli asensin google chromen ja kuuntelin jonkun mieleen tulleen musiikki kappaleen. Tämän jälkeen youtube on suostunut näyttämään vain yhden videon firefox 3.6 selaimella. Seuraavankin videon ääni kuuluu, mutta kuvaa ei näy. Kun klikkaan seuraavan tulee tuo Adoble Flash kaatui herja. Myökään chromen selain ei näytä videoita.
Firefox käyttää flash 10.2.152r versiota.
Mahtaisiko olla ideoita mitä tehdä?
« Viimeksi muokattu: 10.03.11 - klo:22.32 kirjoittanut kpe »

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Youtuben videot ongelmana
« Vastaus #1 : 10.03.11 - klo:16.05 »
Minullakin on samantapainen ongelma Youtuben kanssa Firefoxilla. (32 bit)

Lainaus
Seuraavankin videon ääni kuuluu, mutta kuvaa ei näy.
Minulla tuo tapahtuu vain kun video pyörii kokonäytössä ja joko Youtube pyörittää soittolistan, tai klikkaan seuraavaan videoon ilman että poistun ensin kokonäyttötilasta.

Lainaus
Kun klikkaan seuraavan tulee tuo Adoble Flash kaatui herja.
Minulla sivun "reload" (esim. F5 -näppäin) auttaa siihen.

Vika on Youtubessa ja toivottavasti väliaikainen. Jos hermot paukkuu sen kanssa, niin "Minitube" ohjelma on kokeilemisen arvoinen. http://flavio.tordini.org/minitube
Asenna ensin liitännäiset:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install libqtgui4 libqt4-xml libqt4-network libqt4-dbus phonon-backend-gstreamer gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-badLataa webbisivilta Minitube, pura ja tuplaklikkaa "minitube" tiedostoa. Se ohjelma voi löytyä myös ubuntun pakettivarastosta, mutta jo vanhentunut, eikä siksi toimi,
« Viimeksi muokattu: 10.03.11 - klo:16.11 kirjoittanut Dost »

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Youtuben videot ongelmana
« Vastaus #2 : 10.03.11 - klo:20.10 »
Minulla on melko vanha kone johon olen asentanut ubuntun 10.04 lts. Kaik on pelannut ihan jees. Nyt sain kummallisen ongelman johon ei mikään tavallinen juttu tunnu toimivan. Eli asensin google chromen ja kuuntelin jonkun mieleen tulleen musiikki kappaleen. Tämän jälkeen youtube on suostunut näyttämään vain yhden videon firefox 3.6 selaimella. Seuraavankin videon ääni kuuluu, mutta kuvaa ei näy. Kun klikkaan seuraavan tulee tuo Adoble Flash kaatui herja. Myökään chromen selain ei näytä videoita.
Firefox käyttää flash 10.2.152r versiota.
Mahtaisiko olla ideoita mitä tehdä?

1. Poista laitteistokiihdytys käytöstä:  Videon päällä hiiren oikealla --> Settings --> Ruksi pois Enable hardware accelerationista

2. Jos se ei riitä, niin blokkaa evästeet --> http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=38092.msg297217#msg297217



[ylläpito on poistanut liitteen]
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

kpe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Youtuben videot ongelmana (RATKAISTU)
« Vastaus #3 : 10.03.11 - klo:22.30 »
Moro,

Kiitos neuvosta tuo kiihdytyksen poisto todella toimi. Nyt toimii taas hienosti

MarkoN

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
    • Profiili
Vs: Youtuben videot ongelmana (RATKAISTU)
« Vastaus #4 : 28.05.11 - klo:13.06 »
En tiedä onko ongelma vai ominaisuus mut mulla video tökkii ärsyttävästi vaikka ton rautakiihdytyksen pois laitoin.
Asetuksella ei tunnu olevan merkitystä onko päällä vai ei.
Windows 10 PRO
Asus P8Z77-V, i7-3770K 3,5GHz(->4,2GHz),
16Gt 2400MHz DDR3, Asus GeForce GTX 1070
Acer Aspire One, ATOM N270 1,6GHz, 1,5Gt DDR2

Ubuntu 20.04.6 LTS
Asus P8P67, i5-2500K 3,3GHz(->4,6GHz),
8Gt 1600MHz DDR3, Gigabyte GeForce GTX970 G1 Gaming