Hei taas
Aamu avattu, ja eipä sille mitään voi, että softapurulla Mplayer ei pärjää Xinelle, vaikka kaikki nm:n antamat optiot oikein kirjoitettuna.
Mutta sitten tuohon rautapurkuun. En tiedä oikein, mistä noita cpu-kuormia pitäisi katsoa oikein. Top-komennossa on ne rivit siellä ylhäällä, ja siellä näyttää esim 14, 0, 0 ,94 nuo prosentit. Kun katsoo prosessilistaa, ei sieltä saa tuommoisia lukemia yhteensä. Kaikki, Mplayer mukaan lukien alle 10%. Tämän vahvistaa myöskin graafinen Järjestelmän valvonta, ja sieltä resurssit. Cpu-kuormat kaikilla ytimillä muutamaa prosenttia videon toistuessa seuraavalla komennolla
mplayer -demuxer lavf -x 1280 -y 720 -vo vdpau -vc ffh264vdpau /home/<user>/00000.MTS
Alkup. tiedosto on siis 1920x1080
Ja kun virheilmoituksia ei tule, ja prossukuormat noin, olen vakuuttunut, että VDPAU kyllä toimii. Harmi vain, että muuten hyvin sujuvan liikkeen, myös panoroinnissa, katkaisee tuo reilun puolen sekunnin välein tapahtuva nykäisy. Erityisen kurjalta se näyttää esim maisemassa liikkuvia autoja katsellessa. Ikäänkuin kuski pumppaisi jarrua koko ajan
Xinellä softapurulla ko. ilmiö tulee eteen vasta esim. panoroinnissa, jolloin koko kuva liikkuu. Mplayer pätkii sekä softa-että rautapurulla samalla tavoin. Minä EN tiedä, miten tässä koneessa ovat väylänopeudet, mutta pätkmisen pitäisi tapahtua myös sitten Win7-puolella, jos väylät olisivat rajoitteena. Kuitenkin Winkussa pelajaa ihan puhtaasti.
En osaa enempää raportoida tilanteesta, mutta olen siis varma, että VDPAU kyllä toimii. Eri asia on, jos Nvidian säätöpaneelista on jotain erityistä tehtävänä. Prosesseissa Mplayer vie enemmän prosentteja kuin Xorg, esim. Mplayer 4, Xorg 2-3.