Kirjoittaja Aihe: Pixum kuvapalvelu  (Luettu 2357 kertaa)

vanseagal

• Käyttäjä
    • Profiili
Pixum kuvapalvelu
« : 24.02.11 - klo:20.55 »
Onkos kellään kokemusta kyseisestä palvelusta www.pixum.fi. Tuolta saisi ladattua Linux tuetun suunnitteluohjelman jos haluaa tehdä kuvakirjoja. En kuitenkaan saanut itse sitä toimimaan. Tosin olenkin tosi noviisi Linuxin käytössä. Jos joku kehtais testata ja kertoa miten sai asennettua.

Käytössä on Ubuntu netbook remix 10.04 LTS

kiitos.
« Viimeksi muokattu: 24.02.11 - klo:23.35 kirjoittanut vanseagal »

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Pixum kuvapalvelu
« Vastaus #1 : 24.02.11 - klo:23.51 »
Onkos kellään kokemusta kyseisestä palvelusta www.pixum.fi. Tuolta saisi ladattua Linux tuetun suunnitteluohjelman jos haluaa tehdä kuvakirjoja. En kuitenkaan saanut itse sitä toimimaan. Tosin olenkin tosi noviisi Linuxin käytössä. Jos joku kehtais testata ja kertoa miten sai asennettua.

Pura paketti ja käynnistä tiedosto install.pl. Valitse "Suorita päätteessä", jotta näet mitä se sanoo. Jos Netbook remixissä ei ole tuollaista valintaa, pura paketti kotihakemistoosi ja käynnistä asennusohjelma päätteessä komennolla ./install.pl

Sitten vain vastailet kysymyksiin. Ohjelma asentuu oletuksena kotihakemistoosi, Pixum/Pixum EasyBook/ -alihakemistoon. Voit käynnistää sen sieltä.

vanseagal

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Pixum kuvapalvelu
« Vastaus #2 : 25.02.11 - klo:00.18 »
tattis vastauksesta.

Näin kuvittelinkin sen tapahtuvan, mutta heitti aina saksan kielisen herjan kun yritin asentaa. Tarkastelin asiaa vähän tarkemmin ja huomasin ettei yksi tiedosto purkautunut oikeaan hakemistoon. En tiedä mitä tapahtui, mutta siirsin sen sinne erikseen ja nyt homma toimii.

Pitää tilata yksi kuvakirja ja kertoa kokemukset sitten täällä. Windowsilla olen käyttänyt Ifoloria mutta se ei taida Ubuntulla oikein pelittää. Hinnat ovat ainakin kilpailukykyisiä.