Kirjoittaja Aihe: Simsin pelaaminen Winen avulla?  (Luettu 2557 kertaa)

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Simsin pelaaminen Winen avulla?
« : 23.02.11 - klo:22.21 »
Miten onnistuu, olen ihan hakoteillä? Sain kyllä Winen ladattua mutta siihen se sitten jääkin.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Simsin pelaaminen Winen avulla?
« Vastaus #1 : 23.02.11 - klo:22.37 »
Jos kyseessä on ensimmäinen Sims tai Sims 2 niin ei varmaan kannata edes yrittää, mutta 3:n saa kyllä yleensä toimimaan.

Winellä ohjelmat on tarkoitus asentaa kuten Windowsilla eli laitat levyn asemaan, avaat levyn tiedostoselaimessa ja tuplaklikkaat pelin/ohjelman asennustiedostoa (usein setup.exe).

Lisätietoja Sims-pelien toimivuudesta (suluissa testaustulosten mukainen toimivuus luokitus):
The Sims (Garbage): http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=768
The Sims 2 (Garbage): http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=1942
The Sims 3 (Gold): http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=9732
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Simsin pelaaminen Winen avulla?
« Vastaus #2 : 25.02.11 - klo:17.51 »
En löytänyt mitään setup.exeä tai sitten olen vaan tyhmä. Saisko lisää ohjeita? Nettiä kun olen selaillut niin muilla on tuo SIms 3 toiminut Ubuntussa. Mulla se herjaa vaan "File not found" ???
« Viimeksi muokattu: 25.02.11 - klo:17.58 kirjoittanut Lups »

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Simsin pelaaminen Winen avulla?
« Vastaus #3 : 25.02.11 - klo:23.55 »
Laitat Sims:in CD-levyn asemaan (Onhan sinulla se?). Se ilmestyy työpöydälle. Avaa se klikkaamalla sitä. Etsi auenneesta ikkunasta setup.exe (tms.) ja klikkaa sitä oikealla hiiren näppäimellä. Paina »avaa muussa sovelluksessa», valitse »käytä omaa komentoa» ja kirjoita kenttään wine. Sitten pitäis alkaa asentumaan. (Oletan tässä vaiheessa, että olet osannut painaa nappia avaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Simsin pelaaminen Winen avulla?
« Vastaus #4 : 26.02.11 - klo:22.40 »
Laitat Sims:in CD-levyn asemaan (Onhan sinulla se?). Se ilmestyy työpöydälle. Avaa se klikkaamalla sitä. Etsi auenneesta ikkunasta setup.exe (tms.)
Voipi tietysti olla vaikka install.exe tai esim. start.exe tai jotain muuta .exe-päätteistä.

ja klikkaa sitä oikealla hiiren näppäimellä. Paina »avaa muussa sovelluksessa», valitse »käytä omaa komentoa» ja kirjoita kenttään wine. Sitten pitäis alkaa asentumaan. (Oletan tässä vaiheessa, että olet osannut painaa nappia avaa)
Kyllä noissa yleensä on se Wine Windows Program Loader vaihtoehto. Vai onko joku erityinen syy tehdä noin vaikeasti? Kiertää tämä?
« Viimeksi muokattu: 26.02.11 - klo:22.42 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.