Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Poisto kokonaan. piilotiedostojen poisto ja asennus uudelleen saattaa auttaa.Mulla 10.10 proposed-reppoilla ja Chrome kuin myös Firefox toimivat kuin ne sinisten junien vessat.Näyttötehosteet tai suljetut ajuritkin voivat olla järkevän toiminnan esteinä.Ystävällisin terveisinJallu59
Olen koittanu poistaa ja uudelleen asentaa ja myös koneen uudelleen käynnistystä. Mut ei auta. Ja mikä toi propposed-reppo muuten on?
sudo apt-get remove --purge chromium
gksudo nautilus
Mikä on piilotiedosto? Missä semmonen sijaitsee?
Lainaus käyttäjältä: -basu- - 21.02.11 - klo:17.35Olen koittanu poistaa ja uudelleen asentaa ja myös koneen uudelleen käynnistystä. Mut ei auta. Ja mikä toi propposed-reppo muuten on?repository=ohjelmalähde, pakettivarastoproposed=ehdotettu eli esijulkaistut päivityksetToisin sanoen olen lisännyt elämään hitusen jännitystä toimien ehdotettujen pakettien testaajana.Käyttöönotto: Järjestemä>Ylläpito>Synaptic-pakettienhallinta ja siellä Asetukset>Ohjelmalähteet ja välilehti päivitykset. Sieltä löytyy ruksin paikka esijulkaistuille päivityksille.Koetetaanpa ratkoa varsinaista ongelmaa: Mikä näytönohjain, paljonko sillä on muistia ja mitä ajuria se käyttää ? Ja onko ne näyttötehosteet kytketty pois päältä ?Onko pakettivarastoissa jotain itselisättyjä menneisyyden kaikuja, jotka aiheuttavat tuon kielletyn ajosuunnan ? Onko kyseessä päivitetyt vai puhtaat 10.10:t ? Ystävällisijn terveisinJallu59
chromium-browser
Kokeile poistaa näin chromium:Koodia: [Valitse] sudo apt-get remove --purge chromium Sitten tiedostoselaus (tiedostojärjestelmästä) varmuudeksi (jos ei löydy chromiumiin viittaavia, niin sulje):Koodia: [Valitse] gksudo nautilus Kirjaudu ulos ja takas sisäänSitten vain uusi asennus pakettienhallinnasta repo:http://ppa.launchpad.net/chromium-daily/ppa/ubuntuKokeile vaikka vielä toisella käyttäjätilillä, muutenkin olisi hyvä käytellä "user" tiliä.Jos ei vieläkään toimi, niin näytönohjaimen ajurit/compiz...(Mun chromium versio 11.0.678.0 (75511) Ubuntu 10.10)
gksu gedit /etc/apt/sources.list
sudo apt-get update
deb http://extras.ubuntu.com/ubuntu maverick main #Third party developers repository
Ei kai se sitä tarkoita että jos et sinä sitä tarvitse, niin ei muutkaan?