Terve,
nyt olen niin sormi suussa että tarvitsen apuanne. Osa MP3 tiedostoistani on alkanut "mätänemään". Niihin on tullut outoja sivuääniä, ei kaikkiin mutta osaan. Tämä kyseinen Anna Puun levy on 320kbps.
Tässä ääninäyte: Corrupted_mp3.ogg
15 sekunnin kohdalla kuuluu paha ja kuvaavin näyte. Tosin lievempiä tapahtuu koko ajan.
Olen tasannut äänieroja mp3gainilla ja muutenkin tageja editoitu Amarok 1.4, 2.x:llä, Clementinellä jne jne.. Mutta muuten en tietoisesti ole editoinut mp3 tiedostojani.
Aloin kiinnittämään huomiota kun lapsille ostamani levy jonka poltin CD-RW:lle automatkaa varten sisälsi osalle kappaleita samoja häiriöitä (ainoa muutos Clementinellä editoitu genre: Lasten musiikki). Seuraavaksi vaimo halusi Anna Puun levyn iPodiinsa ja siinä tuli sama häiriö eteen.
Olin siis kuullut näitä aiemminkin mutta tulkinnut ne vain satunnaisiksi virheiksi. Mutta nyt sain virheen kiinni niin että alkuperäinen lataus (zippinä kaupasta) soi täydellisesti, mutta useasti tag/mp3gain/replaygain editoimani sama mp3 kuullostaa liitteen mukaiselta.
Osaako kukaan vihjata mikä minulla menee vikaan että mp3:t kuulostavat tuolta?
[edit] sen verran vielä että tuosta kyseisestä mp3:sta oli poistettu kaikki tagit mitä osasin easytagillä poistaa (ape, id3v1 ja id3v2)
[ylläpito on poistanut liitteen]