Kirjoittaja Aihe: soittimien kans ongelmia  (Luettu 2184 kertaa)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
soittimien kans ongelmia
« : 19.06.06 - klo:18.45 »
elikkäpäs ongelma on seuraavanlainen...mulla on useampi soitin tässä vekottimessa koska en ole saanut xmms:ää toimimaan silleen että se soittas nettiradiota vaan joudun kuunteleen niitä rhytmboxilla tai totemilla mutta kun soitan niitä ja lopetan ne alkaakseni kuuntelemaan omia mp3 piisejä nii eipä tää xmms halua alkaa toimimaan. toisekseen kun tämän rhytmboxin sammuttaa niin piisit kyllä loppuu mutta jonkun ajan päästä stereoista alkaa kuulumaan se kanava mitä juuri kuuntelin  ??? pitääkö mulla alkaa asentaa joitain päivityksiä vai voiko olla että mulla on asetuksissa jotain propleemaa
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: soittimien kans ongelmia
« Vastaus #1 : 19.06.06 - klo:19.13 »
elikkäpäs ongelma on seuraavanlainen...mulla on useampi soitin tässä vekottimessa koska en ole saanut xmms:ää toimimaan silleen että se soittas nettiradiota vaan joudun kuunteleen niitä rhytmboxilla tai totemilla

vai että oikein joudut :)
minusta nämä uudenmalliset soittimet (rhythmbox, listen, amarok, juk, jne.) ovat käytettävyydeltään paljon edellä noita vanhoja winamp-klooneja.

mutta kun soitan niitä ja lopetan ne alkaakseni kuuntelemaan omia mp3 piisejä nii eipä tää xmms halua alkaa toimimaan.

"ei halua alkaa toimimaan" on aika hemmetin huono ongelmakuvaus. siis mitä? eikö ohjelma käynnisty? eikö se suostu soittamaan kappaleita? vai soittaako se kenties, mutta ääntä ei kuulu?

no, sokkona ilman lähtötietoja arvaisin, että äänikorttisi (jonka mallia en tiedä) ei hanskaa miksausta raudalla, etkä ole konffannut koneellesi softamiksausta ja siitä syystä xmms valittaa, että äänilaite on varattuna. tosin tuskinpa kyse on siitä, koska olisit varmaan tässä tapauksessa kertonut virheilmoituksen.
Janne

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Re: soittimien kans ongelmia
« Vastaus #2 : 19.06.06 - klo:19.42 »
aukasin päättellä ja tuli seuraavaa
libmikmod.so.2: jaettua objektitiedostoa ei voi avata: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
Message: device: default
DBAudioLib ERROR: could not create shared memory for system data.
 Is dbfsd running?: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
plugin init.c: failed to init dbaudiolib.
NON FATAL to xmms, but dbmix plugin will not work...
xmms continuing...  is dbfsd running?
DBAudio ERROR: DBAudiolib initialization failed.

vaihdoin asetuksista tulostesovelmaksi alsan ja alko pelittää  ;D mahto toi realplayerin esennus sotkee taas mitä haluaa  ???
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB