Kirjoittaja Aihe: Nanny Ja Maverick (Ubuntu 10.10)  (Luettu 2026 kertaa)

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Nanny Ja Maverick (Ubuntu 10.10)
« : 17.02.11 - klo:19.05 »
Hei

Minulla lakkasi Nanny blokkaamasta asetetun ajan kuluttua käyttäjia päivitettyäni Lucidin Maverickiin. Asetukset toimivat kuten ennekin ilman mitään mutinoita, mutta varsinaista työtään Nanny ei enää tee.

Toimiiko teillä jollain muulla Nanny Maverickissa ?

Olisiko jollain antaa vinkkiä, miten tuon Nannyn saisi taas toimimaan. Nyt joudun itse toimimaan kellokallena muksujen nettikäytölle.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Vs: Nanny Ja Maverick (Ubuntu 10.10)
« Vastaus #1 : 17.02.11 - klo:19.41 »
Olisiko vikana ettei nanny käynnisty automaattisesti

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nanny/+bug/637656

/etc/init.d/nanny tiedostossa on ilmeisesti ylimääräinen välilyönti.

juyli

  • Vieras
Vs: Nanny Ja Maverick (Ubuntu 10.10)
« Vastaus #2 : 17.02.11 - klo:21.45 »
Minulla lakkasi Nanny blokkaamasta asetetun ajan kuluttua käyttäjia päivitettyäni Lucidin Maverickiin. Asetukset toimivat kuten ennekin ilman mitään mutinoita, mutta varsinaista työtään Nanny ei enää tee.
??? Muistaakseni käytät eri jakeluissa erillistä /home -osioita? Kun ohjelmaversio muuttuu, voi olla hyvin mahdollista, etteivät vanhat konffitiedostot (nuo käyttäjän piilotiedostoissa määritellyt) toimi asiallisesti uuden version kanssa.
Maverick-version Nanny: nanny (2.29.4-0ubuntu4) [universe]

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Nanny Ja Maverick (Ubuntu 10.10)
« Vastaus #3 : 17.02.11 - klo:22.13 »
Vanhassa Lucidista siirtyneessä /etc/init.d/nanny tiedostossa oli välilyönti oikein poissa, eli siitä ei ole kyse, etteikö nanny käynnistyisi. Käyttäjien kotikansioistakaan ei löydy .nanny-nimisiä kansioita.

Jos nyt menen käyttäjäksi, jolla on käyttörajoituksia, niin nanny kyllä ilmoittaa itsestään ja sanoo, että "session will be granted within 9 hours 48 minutes"(eli aamu 7 alkaa taas sallittu aika), mutta ei heitä ulos viiden minuutin jälkeen kuten ennen.

Olen ymmälläni.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS