Kirjoittaja Aihe: Pelien pätkiminen  (Luettu 1994 kertaa)

Tomaatti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Pelien pätkiminen
« : 19.06.06 - klo:11.50 »
3D-pelit pätkivät tietyn väliajan jälkeen. Eli pieni pätk - sulavana - sulavana - sulavana - pieni pätk - sulavana...jne. Tämä ongelma on ainakin UT 99:ssä ja glxgearsissa. UT 99:ssä FPS:äni on ~130 ja glxgearssissa ~3800.

Ubuntun kernelillä (2.6.13)  pelit toimivat sulavasti ilman noita pätkähdyksiä, mutta tällä 2.6.16-beyond4.1
 kernelillä taas pätkivät. Ongelma ei ole varmaan kernelissä, koska ensimmäinen käyttää nvidia-glx:ää ja toinen nVidian sivuilta ladattua pakettia. 2.6.16-beyond4.1 kerneli on itsekäännetty beyond patchilla.

Näytönohjaimena minulla on Geforcen 6600.

CP

  • Vieras
Re: Pelien pätkiminen
« Vastaus #1 : 22.06.06 - klo:15.37 »
Oletko mennyt muuttamaan xorg.conffiin seuraavan rivin? Kannattaa tarkistaa muutenkin tuo xorg.conf
Option      "NvAGP"      "1"

Itse laitoin tuon koska halusin korjata lepotilan ongelman (hibernate taitaa olla englanninkielisessä) mutta juuri tuon takia pelit nykivät juuri tuohon mainitsemaasi tapaan koska ilmeisesti tuo prioriteetti on liian matala. Otin sen pois sitten kokonaan ja sen jälkeen taas homma toimi ok.

slux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: Pelien pätkiminen
« Vastaus #2 : 22.06.06 - klo:15.56 »
Ubuntun kernelillä (2.6.13)  pelit toimivat sulavasti ilman noita pätkähdyksiä, mutta tällä 2.6.16-beyond4.1
 kernelillä taas pätkivät. Ongelma ei ole varmaan kernelissä, koska ensimmäinen käyttää nvidia-glx:ää ja toinen nVidian sivuilta ladattua pakettia. 2.6.16-beyond4.1 kerneli on itsekäännetty beyond patchilla.

Hetkinen... miten niin "ei ole varmaan kernelissä"? nvidia-glx ja sivuilta ladatun paketin nyt pitäisi olla käytännössä sama asia, mutta voit tietysti kokeilla käyttää ubuntun kernelinkin kanssa suoraan nvidialta haettua versiota binääriajureista.

Minä kyllä hyvin vahvasti veikkaisin, että ongelma on nimenomaan tuossa uber-virittelykernelissäsi. Tekijöillä ei välttämättä ole aina niin tyhjentävää käsitystä kaikista muutoksistaan noissa ja ne voivat olla luonteeltaan kokeilevia. Ubuntun kernelin ainakin olettaisin olevan vähän vähemmän poikkeava Linus & con hoidossa olevasta perusvaniljasta jossa on yleensä suhteellisen toimivia ratkaisuja.