Vieläkin on ongelmia
Syödessä ruokahalu kasvaa, ja siksi olen törmännyt uusiin ongelmiin. Koska Audacity toimii hyvin sekä Jaaa-analysaattoriohjelma toimii hyvin, niin nyt haluaisin niiden vielä toimivan toisiaan häiritsemättä samanaikaisesti. Vanhalla hitaalla P2-koneella (UBUNTU 8.04) sain tempun onnistumaan, kun laitoin Audacityn käyttämään sekä äänityksessä että toistossa JACK Audio Connection Kit ohjelmaa. Koneen prosessoriteho on kuitenkin niin pieni, että se ei pysty näitä kahta ohjelmaa yhtäaikaa pyörittämään, mutta mitään konfliktia ei näyttäisi olevan.
P3-koneessani (UBUNTU 10.04) en saa molempia ohjelmia yhtäaikaa toimimaan. Jaaa-analysaattoriohjelma vaatii JACKin käyttöä, mutta jos JACK on käynnissä, niin Audacity-ohjelmalla ei voi toistaa WAV-tiedostoja, vaan aina toistoa yritättäessäni tulee virheilmoitus: Virhe äänilaitetta avattaessa. Ole hyvä ja tarkista toistolaitteen asetukset ja projektin näytteenottotaajuus. "
Nyt kysyn viisailta UBUNTU-miehiltä, miten minun pitää Audacity-ohjelman ja JACK Audio Connection Kitin asetukset laittaa, jotta saisin sekä Audacity- että Jaaa-ohjelman toimimaan samanaikaisesti. Toistuvista yrityksistä huolimatta en ole löytänyt UBUNTU 10.04:lle sopivia asetuksia.
Audacity ja JACK!
Olen yrittänyt saada P3-koneella ( UBUNTU 10.04) Audacity ja Jaaa-ohjelman toimimaan samanaikaisesti, jotta voisin suorittaa tietokoneella tiettyjä mittauksia, mutta ongelmia on riittänyt. Jaaa-ohjelma vaatii ensin JACK-ohjelman käynnistämisen, mutta sen jälkeen en saa Audacity-ohjelmaa enää toimimaan. Joku asetus on ilmeisesti väärin, mutta en ole löytänyt sitä, mistä asetuksia muutetaan. Jos JACK-ohjelma on käynnissä ja yritän sitten soittaa WAV-tiedostoa Audacityllä, niin tulee aina virheilmoitus: " Virhe äänilaitetta avattaessa. Ole hyvä ja tarkista toistolaitteen asetukset ja projektin näytteenottotaajuus "
P3-koneessani on JACK-ohjelmasta versio 0.3.4 Jul 28 2010 08:40:06. Tämän versionumeron alla lukee punaisella ilmoitus: "JACK Port aliases support disabled ". Mahtaako vika johtua siitä, että en osaa laittaa kaikkia JACK-ohjelman toimintoja päälle?
Vanhemmassa P2-koneessani on JACK-ohjelmasta versio 0.3.2 FEB 8 2008 , eikä sen alla ole mitään virheilmoitusta. Tässä vanhassa koneessa JACK-, Jaaa- ja Audacity-ohjelmat saa yhtäaikaisesti päälle, vaikka hidas koneeni ei jaksa niitä kunnolla pyörittääkään.