Kirjoittaja Aihe: Linux addiktio  (Luettu 3582 kertaa)

Linuxi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Linux addiktio
« : 06.02.11 - klo:16.52 »
Moro!

Onko kenelekkään muulle tullut linux addiktiota? Itse olen ainakin huomannut, että vaikka koneelle ei muuten olisi tarvetta mennä niin välillä tulee himo mennä linuxiin ja pakko jotain ja ihastella linuxin kauneutta. :D Pitäisikö alkaa huolestumaan vai onko tämä sitä "normaalia" linux intoilua?
 

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #1 : 06.02.11 - klo:17.30 »
Se siitä vähän kerrassaan lievenee. Itselläni tuli sen jälkeen että mitäs muuta tällä vielä voisi tehdä kun kaikki pelaa hienosti.

t: Antti  ;)
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Jaer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #2 : 06.02.11 - klo:18.18 »
Riippuvuus eli addiktio? Joo, kyllä.

Halu ja tahto oppia lisää ja lisäksi huomata "koodin" kehitys => allekirjoitan jutun aloitteen kommentoijan kommentin.  :D

EDIT:

Ei kannata huolestua.

Ystävät/kaverit kutsuvat meikää Mister Linux  ;D
« Viimeksi muokattu: 06.02.11 - klo:18.21 kirjoittanut Jaer »
Rauta seiska: Intel Core i7 @ 920 & Nvidia
Ubuntu, Mint, Debian, Ultimate Edition
Androidina HTC Desire HD

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #3 : 06.02.11 - klo:19.41 »
Kyllähän se on addiktio itelläkin. Aina kun tulee jotain softaa windowsille tai macille niin mietin vastaava linuxille. Sain kutsumanimen eteen sanan: Linux. Ensimmäisellä kouluviikolla tietenkin.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

HifiTollo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #4 : 09.02.11 - klo:21.08 »
10.04 Ubuntu Netbook Remix:in syvänvioletti aloitusruutu on tyylikäs! Pidän jo yksistään siitä.

Acerin minimoponi (Aspire One A150) buuttaa tuolla Ubuntulla sikanopeasti ja on käytettävissä ennenkuin asettuu kunnolla istumaan.

Mielenkiintoista opiskella hiljalleen kaikkea uutta linuxista, vaikka aika meneekin varsinaiseen käyttöön.

o_j

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #5 : 09.02.11 - klo:22.38 »
Itse olen huomannut, ettei mene kauan siitä kun saan distron asennettua että alkaa tehdä mieli kokeilla jotakin toista. ;D Kyse ei suinkaan ole tyytymättömyydestä, vaan valintamahdollisuuksien määrästä johtuva kokeilunhalu.

Linuxi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #6 : 09.02.11 - klo:23.37 »
10.04 Ubuntu Netbook Remix:in syvänvioletti aloitusruutu on tyylikäs! Pidän jo yksistään siitä.

Acerin minimoponi (Aspire One A150) buuttaa tuolla Ubuntulla sikanopeasti ja on käytettävissä ennenkuin asettuu kunnolla istumaan.

Mielenkiintoista opiskella hiljalleen kaikkea uutta linuxista, vaikka aika meneekin varsinaiseen käyttöön.

Itsekin käytän Linux Ubuntu 10.04:sta minläppärillä ja se toimii todella näpsäkästi. Oikeastaan tämä miniläppäri on ainoa koneeni ja se täyttää minun käyttötarkoitukseni loistavasti.

Sitten asiaan. Asensin tuossa siskolleni Linux Ubuntun ja kaikki meni loistavasti kunnes WLAN ilmeni ongelmaksi. No, onneksi meillä oli WLAN-tikku säilössä ja kokeilin laittaa sen koneeseen ja voilà se oli siinä. Tämä samainen tikku piti WIndows puolella asentaa CD:n avulla + muiden säätöjen kanssa.
Linux himoni vain kasvaa mitä enemmän sitä tajuaa, kuinka helppokäyttöinen ja varma tämä Linux on. Välillä kun Windowsia joutuu käyttämään niin se on aivan hirveää. On tämä Linux yksinkertaisesti vaan parempi kuin Windows. :D

linukka

  • Vieras
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #7 : 10.02.11 - klo:00.15 »
Kyllä tässä pientä addiktiota on päässyt syntymään enkä uskoa että enää vaihdan Windowsiin, koska kaikki sujuu niin helposti. Mitä sisko tykkää Linuxista?

petenrgify

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #8 : 10.02.11 - klo:01.26 »
Mitenkähän pääsisin perehtymään tohon linuxiin???? Kunnen saa saa tota lucid lynxiä edes kokonaisena ladattua... Pitäisikö ottaa 9.04 eka? Mielenkiinnostus olis, vaan inostus loppuilee vaikeuksien edessä. Koittanu oon monesta eri lähteestä, mutta aina md5 checksum, md4, ja lha. on menny piruilleen, (polttoon käytän paduksen discjugllelia, nero 10.5:sta tai alcohol 120%)>(kaikilla kokeillu..). Olen kylläkin saanut yhteen koneeseen suht toimivan lucidin(amd64), mutta sillä ei saa lan-yhteydella nettiä, joten en pysty puutteitakaan paikkailla. Voisiko olla että mulla on 3me paskaa poltava dvd:tä, huh..

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #9 : 10.02.11 - klo:03.18 »
Mitenkähän pääsisin perehtymään tohon linuxiin???? Kunnen saa saa tota lucid lynxiä edes kokonaisena ladattua... Pitäisikö ottaa 9.04 eka? Mielenkiinnostus olis, vaan inostus loppuilee vaikeuksien edessä. Koittanu oon monesta eri lähteestä, mutta aina md5 checksum, md4, ja lha. on menny piruilleen, (polttoon käytän paduksen discjugllelia, nero 10.5:sta tai alcohol 120%)>(kaikilla kokeillu..). Olen kylläkin saanut yhteen koneeseen suht toimivan lucidin(amd64), mutta sillä ei saa lan-yhteydella nettiä, joten en pysty puutteitakaan paikkailla. Voisiko olla että mulla on 3me paskaa poltava dvd:tä, huh..

Yleensä torrentilla tulee kokonaisena, jos on lähteessäkin kokonainen. Kokeile siis ladata torrentilla.
http://fi.releases.ubuntu.com/10.04.1/ubuntu-10.04.1-desktop-i386.iso.torrent

linukka

  • Vieras
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #10 : 10.02.11 - klo:12.06 »
Testaa ensin virtuaalikoneella: http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Linuxi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #11 : 10.02.11 - klo:14.44 »
Kyllä tässä pientä addiktiota on päässyt syntymään enkä uskoa että enää vaihdan Windowsiin, koska kaikki sujuu niin helposti. Mitä sisko tykkää Linuxista?
Sisko on ihan innoissaan Linuxsista ja ihmeissään miten ennen niin hidas kone onkin nyt niin nopea. Pientä hankaluutta oli aluksi löytää esim. Pidginiä mutta sekin oli helppo opettaa. Huonona puolena koneaika on hieman pidentynyt, mutta se ei ole minun ongelma. :D

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Linux addiktio
« Vastaus #12 : 12.02.11 - klo:13.17 »
Mitenkähän pääsisin perehtymään tohon linuxiin???? Kunnen saa saa tota lucid lynxiä edes kokonaisena ladattua... Pitäisikö ottaa 9.04 eka? Mielenkiinnostus olis, vaan inostus loppuilee vaikeuksien edessä. Koittanu oon monesta eri lähteestä, mutta aina md5 checksum, md4, ja lha. on menny piruilleen, (polttoon käytän paduksen discjugllelia, nero 10.5:sta tai alcohol 120%)>(kaikilla kokeillu..). Olen kylläkin saanut yhteen koneeseen suht toimivan lucidin(amd64), mutta sillä ei saa lan-yhteydella nettiä, joten en pysty puutteitakaan paikkailla. Voisiko olla että mulla on 3me paskaa poltava dvd:tä, huh..

Oireista päätellen kuulostaa siltä, että et saa ladattua netistä kokonaisena eikä poltossa välttämättä ole mitään vikaan - en ainakaan heti usko että Nero ei toimisi. Nettihän voi pätkiä milloin hyvänsä ja IE on tunnetusti aivan kelvoton tällaiseen työhön - parempiakin on.

Mutta helpoin tapa lienee katsoa ubuntu.com :sta kohtaa "alternate downloads". Sieltä löytyvät 10.04 ja 10.10 versioiden torrentit. Torrent teknologiallahan saat aina ladattua ehjän kokonaisuuden vaikka netti tekisi latauksen aikana mitä hyvänsä.