Kirjoittaja Aihe: FS Amilo Li1718  (Luettu 1731 kertaa)

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
FS Amilo Li1718
« : 04.02.11 - klo:22.58 »
Tervehdystä

Onko kellään tietoa voiko otsikon mukaiseen läppäriin asenta Ubuntun, olen ymmärtänyt että se ei välttämättä onnistuisi.

Kiitokset tiedoista etukäteen.   es 73
73's de Kari OH2BNE

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: FS Amilo Li1718
« Vastaus #1 : 05.02.11 - klo:08.57 »
Täällä on kyseinen läppäri ja jostain syystä ei onnistu, mutta ilmeisesti olen kuitenkin ongelmani kanssa yksin (onnistuneitakin tapauksia on). Kannattaa kokeilla käynnistää se kone levyltä, nimittäin siinä on suurin ongelma. Jos se ei käynnisty niin on olemassa jo 2 tapausta. Ja ongelma koskee vain riittävän uutta Linux-kerneliä eli esimerkiksi Ubuntu 9.04 toimii vielä hyvin, mutta siltä on tuki loppunut enkä suosittele sitä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Vs: FS Amilo Li1718
« Vastaus #2 : 06.02.11 - klo:23.57 »
Täällä on kyseinen läppäri ja jostain syystä ei onnistu, mutta ilmeisesti olen kuitenkin ongelmani kanssa yksin (onnistuneitakin tapauksia on). Kannattaa kokeilla käynnistää se kone levyltä, nimittäin siinä on suurin ongelma. Jos se ei käynnisty niin on olemassa jo 2 tapausta. Ja ongelma koskee vain riittävän uutta Linux-kerneliä eli esimerkiksi Ubuntu 9.04 toimii vielä hyvin, mutta siltä on tuki loppunut enkä suosittele sitä.

Tere

Onko mitään hajua mistä ongelmat voisivat johtua. Tarkoitus olisi saada Linux toimimaan tässä läppärissä kun olen kyllästynyt Vistan oikutteluun ja hitauteen, kone sinänsä toimii mutta on hidas. Saattaa johtua myös siitä että muistia ei ole kuin 1GB ja Visva tunnetusti on rohmu muistille.

Olen tällä hetkellä Epsanjassa mutta kunhan kohtapuoliin pääsen suomeen niin tarkoitus olisi laittaa homma työn alle joten kaikki tieto olisi tervetullutta.

73's
73's de Kari OH2BNE

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: FS Amilo Li1718
« Vastaus #3 : 07.02.11 - klo:15.09 »
Onko mitään hajua mistä ongelmat voisivat johtua
Kun tietäisinkin. Ehdotettu on ainakin muutosta SATA järjestelmissä jossakin kernelipäivityksessä (en muista enää versionumeroa). Haulla pitäisi löytyä tuosta koneesta kertova ketju.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Vs: FS Amilo Li1718
« Vastaus #4 : 07.02.11 - klo:16.26 »
Voihan sen toimivuuden kokeilla ensin livelevyllä.