Moi
Tässä ongelman kanssa hetken painineena aattelin kysästä täältä foorumin puolelta. Oon itse melko uusi Ubuntun käyttäjä, eikä ihan kaikki kikat ole vielä hallussa.
En pysty normaalisti päivittämään Päivitysten hallinnan kautta. Painaessani tuota Tarkista nappulaa kone valittaa, että "Pakettitietojen noutaminen epäonnistui. Tarkista Internet-yhteys."
Yksityiskohdissa lukee että
"W:Failed to fetch cdrom://Ubuntu 10.10 _Maverick Meerkat_ - Release amd64 (20101007)/dists/maverick/main/binary-amd64/Packages.gz Please use apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot be used to add new CD-ROMs
, W:Failed to fetch cdrom://Ubuntu 10.10 _Maverick Meerkat_ - Release amd64 (20101007)/dists/maverick/restricted/binary-amd64/Packages.gz Please use apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot be used to add new CD-ROMs
, E:Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead."
Tämän lisäksi tiedostojärjestelmä/root/ -kansio ei jostain syystä aukea. Kansiokuvakkeen yläkulmassa on punainen ympyrä, jonka sisällä valkoinen viiva. Yrittäessäni avata kansiota kone valittaa että "Kansion sisällön näyttäminen ei onnistu. Sinulla ei ole kohteen tarvittavia oikeuksia ”root” sisällön katselemiseen." Olen koneen ainut käyttäjä ja käyttäjällänihän pitäisi olla täydet oikeudet tutkia root-kansiota(?).
Myös, yrittäessäni päivittää Synaptic-pakettienhallintaa, kone valittaa
"Kaikkien ohjelmalähteiden hakemistoja ei voi noutaa
Ohjelmalähde on saattanut poistua käytöstä tai siihen ei saatu yhteyttä verkko-ongelmien vuoksi. Noutamatta jääneen hakemiston sijaan käytetään vanhempaa versiota, jos sellainen on saatavilla. Muussa tapauksessa kyseinen ohjelmalähde jätetään huomiotta. Tarkista verkkoyhteytesi ja varmista, että asetuksissa annettu ohjelmalähteen osoite on oikein."
Käytän 10.10 64bittistä versiota. Internetyhteyteni pelaa ongelmitta Saunalahden mokkulalla, joten nettiin koneen pitäisi päästä.
Kiitos!