Hei,
Pää ihan pyörällä kun olen koittanut useamman viikon metsästää kunnon ohjeita miten saisin säädöt toimimaan.
Mulla on nyt tollanen vanha kone johon oon pistänyt Ubuntun 10.04 LTS ja sitä on nyt tässä tarkoitus käyttää pienenä testiserverinä eri projekteille.
Olen asentanut siihen mm. Apachen, Tomcatin, PHP:n, MySQL:n, ssh:n ja Mavenin. Suurimman osan täältä ubuntun wikistä löytyneillä ohjeilla, siitä kiitokset teille. Ne pitäisi nyt olla toimintakunnossa, ainakin testailun perusteella.
Tarkoitukseni olisi saada Win7:n Eclipsellä yhteys servukoneen Maveniin, että saan laitettua sinne projektini ja se päivittäisi ne tallentaessa.
(Mavenia olen kyllä käyttänyt Windows 7:lläkin jossa se on toiminut samalla koneella ja sitä varten olen Eclipsessä käyttänyt m2eclipse nimistä pluginia)
Eli onko kellään kokemusta tai antaa hyvää neuvoa miten jatkaa tässä projektissani, että edellä mainittu skenaario onnistuisi?Mainitsemaani pluginia olen koittanut tutkia ja selvittää onnistuuko sillä miten kyseinen operaatio, mutten ole löytänyt kunnon ohjetta miten yhteys luodaan, mitä muuta tarvitaan, mikä laitetaan osoitteeksi, jne.
Kiitokset auttavista vastauksista jo etukäteen
PHP, MySQL, Tomcat ja muut ovat asennettuna kun tarkoitus on myös testata servukoneella pyörittää erilaisia nettisivutestejä sun muita kokeiluja. Nämä varmaan onnistuu perinteisesti FTP-yhteydellä heittää servukoneelle, ellei tähänki ole fiksumpaa/kätevämpää tapaa?