MySQL salasana!
Minulla on palvelimessa vanha Ubuntu 8.04 ja olen siihen asentanut ->
sudo aptitude install mysql-server mysql-client php5-mysql libmysql-java mysql-query-browser
Hassua että mysql ei tarjonnut mahdollisuutta salasanaan asennuksen aikana, ei kun asensin terminaalista eikä myöskään kun testasin synaptic asennusta.
En siis onnistu salasanaa asettamaan mysql asetuksiin lainkaan, root käyttäjää en pääse ollenkaan testaamaan ja oman XXXXXXXX käyttäjän salasana on ilman asentamista, jotenka pääsen käyttämään mysql palvelua mysql -u XXXXXXX kera, mutta, on vähän mahdotonta rakentaa mitään kun ei ole salasanaa ollenkaan ?
Kun yritän seuraavasti syöttää salasanaa, niin, vastaanotan virheilmoituksen super privliege kohdalla, vaikka olen testannut sekä sudon kera että ilman ->
root@r35380:/home/XXXXXXX# sudo mysqladmin -u XXXXXXX password salasanani
XXXXXXXX: Can't turn off logging; error: 'Access denied; you need the SUPER privilege for this operation'
Tämä on taas jokin aloittelija tilanne, olen yrittänyt myös mysql käsin set password avulla asettaa salasanaa, mutta, ei onnistu, minä en itse ole asentanut tätä ubuntua vaan palvelun tarjoajani on sen automaattisesti omine säätöineen asentanut, liekö siinä mukana sitten jotain turvallisuus kohtia, on tääkin taas ?
--------