Kirjoittaja Aihe: Nettiasetukset pysyviksi....?  (Luettu 2016 kertaa)

timbuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Nettiasetukset pysyviksi....?
« : 17.06.06 - klo:09.09 »
Moi!!!
Pari kuukautta Ubuntun käyttäjänä ja olen todella tyytyväinen. Ohelmointikin onnistuu omiksi tarpeiksi, tosin perusteissa vielä mennään, kiirettä ei ole!! Tää uusi Dapper on todella toimiva käyttis heti vakiona, minun tarpeisiini ei ole tarvinnut lisäsovelluksia montaa asentaa, Päivitin Breezystä Dapperiin suoraan verkosta ja kaikki kävi itsekseen!!Jo puolenkymmentä ystäväänikin on siirtynyt linuxaloittelijoiksi!
Gigan prosessori ja 256 muistii niin ihan hyvin pyörii, tämä Dapper vaikuttaa pyörivän ainakin minulla kevyemmin kuin Breezy samassa koneessa!!
Eräs ongelmani kuitenkin kaipaisi yhteisön avuliaan neuvon, koetin katsella arkistosta mutta en joko tajunnut tai ymmärtänyt oliko siellä jo valmis ratkaisu...Minulla on laajakaista joka vaatii tunnukset, tähän saakka olen aina komentanut " sudo pppoeconf " ja enteröinyt läpi koko rimpsun oletusvaihtoehtoineen....olisiko joku keino jolla saisin asetukset pysyviksi, ettei tarvitse konetta avatessa nettiasetuksia konfata aina uudelleen?
Jälleen kiitos toimivasta ja avuliaasta yhteisöstä!!!

Timbuntu

LinuxMan

  • Vieras
Re: Nettiasetukset pysyviksi....?
« Vastaus #1 : 17.06.06 - klo:09.53 »
Kokeiles "Järjestelmä" - "Hallinta" - "Verkkoasetukset" ja sieltä ppp kohta. Painat "Ominaisuudet" ja asetat tietosi.

timbuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: Nettiasetukset pysyviksi....?
« Vastaus #2 : 17.06.06 - klo:14.54 »
Onnistui!!

KIitos vinkistä, vaikka aluksi vaikuttikin että kone ei anna hyväksyä käsin kirjoittamiani ip osoitetta ja aliverkon peitettä, ongelmana oli etten tiennyt mitä laittaa siihen yhdyskäytävän osoitteeseen. Katselin isännät-luettelosta localhostin numerosarjan ja näppäilin sen niin nyt ilmeisesti pysyy asetukset muistissa. Vaikka onkin vaihtuva ip osoite niin tuo operaattorilta saatu näppäiltävä numerosarja -osoite on näemmä ratkaiseva asetuksia tehdessä, ainakin minun tapauksesani...
Kiitokset vielä rohkaisusta Patskumasterille ja foorumeilla tavataan!!

TImbuntu