Kirjoittaja Aihe: Evolution sähköpostien järjestelyyn modausta?  (Luettu 1715 kertaa)

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Hieno juttu tuo aiheen perusteella järjestely sitä ei käy kieltäminen, mutta minulle olisi kaikkein parasta että postit tulisi samanlaiseen ryppääseen lähettäjän osoitteen perusteella, viestin aiheella ei ole niin merkitystä kun aihealue on aina sama, otsikot vaihtuu. Eli voiko tuota jotenkin modata niin että saisi tuon "niputuksen" pelaamaan lähettäjän osoitteen perusteella? Ja varsinkin vielä niinpäin että uusin viesti olisi se joka näkyy postilaatikossa päällimmäisenä.
« Viimeksi muokattu: 26.01.11 - klo:22.09 kirjoittanut sniveri »
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: Evolution sähköpostien järjestelyyn modausta?
« Vastaus #1 : 27.01.11 - klo:18.01 »
En ole ihan varma minkälaista järjestelyä tarkoitit, mutta itse olen lajitellut erityyppiset postit eri kansioihin. Siis esimerkiksi koti, työ, harrastus jne.
Tämän lajittelun eri kansioihin olen toteuttanut viestisuodattimilla (Muokkaa -> Viestisuodattimet).
Ja kansiossa viestit saa haluttuun aikajärjestykseen klikkailemalla päiväys-sarakkeen otsikkoa.

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Evolution sähköpostien järjestelyyn modausta?
« Vastaus #2 : 27.01.11 - klo:18.32 »
Hmm.. siis tarkalleen ottaenhan tarkotin semmoista että kun evolutionissa on tuo "thread" -tuki (löytynee view valikosta "Group By Thread"). Eli viestit niputetaan aiheen("subject"-kenttä) mukaan aikajärjestykseen auki klikkailtavaksi "puuksi".

Tämä on todella hieno ominaisuus mutta mulle ainakin viestien lähettäjän osoitteella on paljon enemmän merkitystä kuin viestin otsikolla. Joten haluisin tuon threadin saada aikaiseksi viestinlähettäjän osoitteen mukaan. Ja vielä niin ettei viestinlähettäjän nimeä käytetä seulonnassa vaan pelkkä osoite. Tämä siksi että esim. monista eri paikoista käytetään info@yritys.com jne osoitteita joissa kuitenkin lähettäjän nimi voi joka kerta vaihdella tyyliin:

Veikko Ojanen <info@yritys.com>
Tero Lahtinen <info@yritys.com>
jne.. (nimet keksittyjä)

Eli aina kun tulisi tuosta info@yritys.com osoitteesta viesti niin se menisi threadin päällimmäiseksi osoitteensa ja ajan perusteella. Threadi toimii tällä hetkellä tuon subject kentän mukaan aina niin kauan hyvin ennenkuin joku vaihtaa otsikkoa tai lähettäjän nimi muuttuu, ja niitähän vaihdellaan jatkuvasti ja postit ei todellakaan pysy missään "threadissa".

Täytyy kai katsastaa tuo lähdekoodi jos osaisi puukottaa evolutionin tekemään moisen tempun, mutta voi kyllä mun osaamisella jäädä tekemättä :D
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Evolution sähköpostien järjestelyyn modausta?
« Vastaus #3 : 27.01.11 - klo:23.05 »
Jaahas.. Sen verran nytkähti eteenpäin tämä että löytyi dokumentti:

http://library.gnome.org/devel/camel/stable/camel-camel-folder-thread.html

Eli viittaiskin enemmän siihen että evolutionin sijasta pitääkin puukottaa kamelia (eläinaktivistit älkää hermostuko).

EDIT: Kamelia puukotettu, nyt tulee melko oikein postiosoitteen mukaan mailit threadeina, tosin aikajärjestys on mitä sattuu ja en kyllä osannut muuttaa sitäkään että lähettäjän osoitteesta pudotetaan pois se nimi.. Jos jollain on ylimäärästä aikaa tai muuten mielenkiintoa niin voin pistää fileet jakoon.
« Viimeksi muokattu: 28.01.11 - klo:14.00 kirjoittanut sniveri »
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu