Kirjoittaja Aihe: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)  (Luettu 19113 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #20 : 15.03.11 - klo:18.47 »
Yksi kysymys jms-ubuntu:lle vielä: Onko sinulla mythtv:n backend konffis ennallaan kanavien suhteen eli onko sinulla määrittelyt kanavien XMLTV tunnus -kentässä esimerkiksi seuraavasti: YLE TV1: 1.telkku.com? Vai oletko muuttanut näitä XMLTV tunnus kenttien sisältöä?

Eipä ollut tietoa miten toi oikein pitäisi tehdä, joten tein tähän hätään seuraavasti:

Muutin uusien epg-lähteiden mukanaantuomien "uusien" kanavien "callsign" ja "name" arvot vastaamaan mulla jo olleita nimiä. Tein muutokset varoituksista huolimatta mythwebin "channel info":n kautta.
Esim Ylen TV1:lle mulla tulee ohjelmatiedot seuraavasti:
Koodia: [Valitse]
xmltvid                 callsign        name
=============================================
1.tvnyt.fi              YLE TV1         YLE TV1
1.telkku.com            YLE TV1         YLE TV1
tv1.telvis.fi           YLE TV1         YLE TV1
1.index.mtv3.fi         YLE TV1         YLE TV1
tv1.fi.yle.fi           YLE TV1         YLE TV1

Mun nykyisessä konfiguraatiossa on jonkinlainen ongelma uusien epg-lähteiden myötä sen kanssa että eri lähteistä saattaa tulla esim. joku ohjelma erilaisella "title":llä, esim:
Beck: Heikoin lenkki
vs.
Beck: Heikoin lenkki (K15)
Moi! Mulla näkyy nuo erilaiset "titlet" myös, kai se riippuu tuosta lähteestä, millä nimellä ne siellä ovat (?).

Miltä sulla näyttää tuo XMLTV tunnus kenttä Mythtv backendissa sen jälkeen, kun teit muutokset mythwebin kautta? Ts. mikä siellä on erottimena noille eri tunnuksille (pilkku, puolipiste, väli tms.)? Ajattelin itse tunkata backendin kautta jos saan erottimen tietooni...

Kai noista lähteistä vois jättää jotkut pois, jos ei kaikkialta halua hakea epg-dataa, varsinkin noista, missä "title" ovat erilaisia kuin esim. telkku.com:ssa..  ???
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #21 : 16.03.11 - klo:09.57 »
Mun nykyisessä konfiguraatiossa on jonkinlainen ongelma uusien epg-lähteiden myötä sen kanssa että eri lähteistä saattaa tulla esim. joku ohjelma erilaisella "title":llä, esim:
Beck: Heikoin lenkki
vs.
Beck: Heikoin lenkki (K15)

Itse jätin tämän takia xmltv:n konfigurointitiedostosta käyttämilleni kanaville vain yhden epg-lähteen ilman kommenttimerkkiä.

- Petri

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #22 : 16.03.11 - klo:14.22 »
Itse jätin tämän takia xmltv:n konfigurointitiedostosta käyttämilleni kanaville vain yhden epg-lähteen ilman kommenttimerkkiä.

- Petri
Mitä epg-lähdettä käytät?
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #23 : 16.03.11 - klo:17.09 »
[Mitä epg-lähdettä käytät?

Masokistisesti telkku.com:ia.

- Petri

jms-ubuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #24 : 16.03.11 - klo:17.22 »

Miltä sulla näyttää tuo XMLTV tunnus kenttä Mythtv backendissa sen jälkeen, kun teit muutokset mythwebin kautta? Ts. mikä siellä on erottimena noille eri tunnuksille (pilkku, puolipiste, väli tms.)? Ajattelin itse tunkata backendin kautta jos saan erottimen tietooni...

Kai noista lähteistä vois jättää jotkut pois, jos ei kaikkialta halua hakea epg-dataa, varsinkin noista, missä "title" ovat erilaisia kuin esim. telkku.com:ssa..  ???

Niillä ei ole mitään erotinta (toivottavasti ymmärsin oikein mitä tarkoitit) vaan jokaiselle eri epg-lähteen tuomalle kanavalle luodaan oma kanava-id, kuten kannan channels-taulusta näkyy Ylen TV1:lle:
Koodia: [Valitse]
+--------+----------+-----------------+
| chanid | callsign | xmltvid         |
+--------+----------+-----------------+
|   1001 | YLE TV1  | 1.telkku.com    |
|   1347 | YLE TV1  | 1.index.mtv3.fi |
|   1348 | YLE TV1  | 1.tvnyt.fi      |
|   1416 | YLE TV1  | tv1.fi.yle.fi   |
|   1417 | YLE TV1  | tv1.telvis.fi   |
+--------+----------+-----------------+

Mä muutin konfiguraatiota siten että en poistanut mitään epg-lähdettä, vaan jätin jokaista kanavaa kohden ainostaan yhden  "näkyvän" kanavan, esim YLE TV1:n osalta mulla on näkyvissä vain tuo:
Koodia: [Valitse]
1417 YLE TV1  tv1.telvis.fi
Edit: Katsoin vielä mythtv-setupista ja siellä näkyy videolähteen grabberi näin:
Finland (mtv3.fi, telkku.com, telvis.fi, tvnyt.fi, yle.fi) (xmltv)
« Viimeksi muokattu: 16.03.11 - klo:17.32 kirjoittanut jms-ubuntu »

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #25 : 17.03.11 - klo:08.24 »

Miltä sulla näyttää tuo XMLTV tunnus kenttä Mythtv backendissa sen jälkeen, kun teit muutokset mythwebin kautta? Ts. mikä siellä on erottimena noille eri tunnuksille (pilkku, puolipiste, väli tms.)? Ajattelin itse tunkata backendin kautta jos saan erottimen tietooni...

Kai noista lähteistä vois jättää jotkut pois, jos ei kaikkialta halua hakea epg-dataa, varsinkin noista, missä "title" ovat erilaisia kuin esim. telkku.com:ssa..  ???

Niillä ei ole mitään erotinta (toivottavasti ymmärsin oikein mitä tarkoitit) vaan jokaiselle eri epg-lähteen tuomalle kanavalle luodaan oma kanava-id, kuten kannan channels-taulusta näkyy Ylen TV1:lle:
Koodia: [Valitse]
+--------+----------+-----------------+
| chanid | callsign | xmltvid         |
+--------+----------+-----------------+
|   1001 | YLE TV1  | 1.telkku.com    |
|   1347 | YLE TV1  | 1.index.mtv3.fi |
|   1348 | YLE TV1  | 1.tvnyt.fi      |
|   1416 | YLE TV1  | tv1.fi.yle.fi   |
|   1417 | YLE TV1  | tv1.telvis.fi   |
+--------+----------+-----------------+

Mä muutin konfiguraatiota siten että en poistanut mitään epg-lähdettä, vaan jätin jokaista kanavaa kohden ainostaan yhden  "näkyvän" kanavan, esim YLE TV1:n osalta mulla on näkyvissä vain tuo:
Koodia: [Valitse]
1417 YLE TV1  tv1.telvis.fi
Edit: Katsoin vielä mythtv-setupista ja siellä näkyy videolähteen grabberi näin:
Finland (mtv3.fi, telkku.com, telvis.fi, tvnyt.fi, yle.fi) (xmltv)

Kiitos jms-ubuntu. Mä aloin myös ihmettelemään noita useampia eri "titlejä" samoille ohjelmille ja pysyttelen realpetin kanssa masokisti-linjalla ja pelkät telkku.com lähteet päällä xmltv-konffisfilessä ::)

Mutta kun tuo telkku.com taas muuttaa sivustoa ja grabberi hajoaa, niin sitten on pakko alkaa käyttämään toista epg-lähdettä. Ehkä tuota telvis sivustoa...
« Viimeksi muokattu: 17.03.11 - klo:08.27 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #26 : 06.10.11 - klo:12.46 »
Ja taas :(.
Koodia: [Valitse]
fetchRaw(): could not fetch http://www.telkku.com/channel/list/1/20111007, error: 500 Status read failed: Connection reset by peer, aborting  at /usr/local/bin/tv_grab_fi line 888
2011-10-06 12:41:31.435 FillData, Error: xmltv returned error code 26624
2011-10-06 12:41:31.436 Error in 4:126: unexpected end of file
URL toimii browserista...

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #27 : 06.10.11 - klo:14.31 »
Ja taas :(.
Koodia: [Valitse]
fetchRaw(): could not fetch http://www.telkku.com/channel/list/1/20111007, error: 500 Status read failed: Connection reset by peer, aborting  at /usr/local/bin/tv_grab_fi line 888
2011-10-06 12:41:31.435 FillData, Error: xmltv returned error code 26624
2011-10-06 12:41:31.436 Error in 4:126: unexpected end of file
URL toimii browserista...
huomasin saman eilen illalla..  >:(

Pitääköhän tässä alkaa käyttämään jotain noita muita lähteitä vai alkaa käyttämään DVB-signaalia EPG:n vastaanottoon?
« Viimeksi muokattu: 07.10.11 - klo:15.40 kirjoittanut Storck »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #28 : 07.10.11 - klo:10.39 »
huomasin saman eilen illalla..  >:(

Pitääköhän tässä alkaa käyttämään jotain noita muita lähteitä vai alkaa käyttämään DVB-signaalia EPG:n vastaanottoon?


Kerro jos keksit jokin hyvän. Katsoin kanavalistaani ja eniten niistä löytyi www.tvnyt.fi:stä mutta siellä on vain viikon ohjelmat...

- Petri
« Viimeksi muokattu: 07.10.11 - klo:15.41 kirjoittanut Storck »

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #29 : 07.10.11 - klo:11.49 »
Kerro jos keksit jokin hyvän. Katsoin kanavalistaani ja eniten niistä löytyi www.tvnyt.fi:stä mutta siellä on vain viikon ohjelmat...

- Petri

Telvis.fi:ssä on parin viikon ohjelmat, eikös yle ole myös valittavissa (?), siellä myös näkyy pari viikkoa (tänään 20.10 torstaihin saakka). Mulle riittää pari viikkoa hyvin, jos vaan grabberi toimii. Harkitsen tuota dvb-scan käyttöä mutta siinä on se huono puoli, että saattaa joitain ohjelmatietoja puuttua..  :-\
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi


samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #31 : 08.10.11 - klo:15.14 »
https://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=3420121&group_id=39046&atid=424135#
Jospa se siitä lähtisi pelittämään taas... Kiitos realpet infosta, odotellaan siis, onhan siellä puskurissa 3 viikon epg-datat, niin eipä hätiä  ;D
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi


samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #33 : 12.10.11 - klo:10.14 »
https://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=3420121&group_id=39046&atid=424135#

No eipä kelvannut tuo ticket joten loin uuden :(
https://sourceforge.net/tracker/?func=detail&atid=424135&aid=3420710&group_id=39046

- Petri
Moi! Nyt oli tullut joku korjaus tv_grab_fi 2.01 version muodossa. Toimiikohan tuo, itse olen käyttänyt muutaman päivän EIT-scan:ia kun kyllästyin tuunaamiseen toistaiseksi mutta katsellaan...

http://xmltv.cvs.sourceforge.net/viewvc/xmltv/xmltv/grab/fi/

Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

harto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #34 : 07.11.11 - klo:16.09 »
Tarvitsisin apuja ohjelmatietojen hakemiseen XMLTV:llä. Yritinn jms-ubuntun (vastaus #16) ohjeen mukaan tehdä, eli:

1. Ensin hain sourceforgesta uusimman xmltv-paketin (0.5.61) , ja purin ja käänsin sen.
2. Kopioin puretusta kansiosta tv_grab_fi -skriptin paikalleen /usr/bin -kansioon
3. Loin tv_grab_fi --configure -komennolla asetustiedoston, johon tulikin satoja kanavia. Kommentoin kaikki rivit paitsi telvis.fi -lähteestä tulleet ilman kaapelikortia näkyvät kanavat ja kopioin asetustiedoston sekä ~/.mythtv/ttv.xmltv ja myös  mythtv-käyttäjän vastaavaan.
4. Backend setupin videolähteen nimi on siis "ttv" ja listings grabber "Finland (mtv3.fi, telkku.com, telvis.fi, tvnyt.fi, yle.fi) (xmltv)"
5. Lisäsin MythTV backend setupin kanavaeditorissa jokaiselle kanavalle sitä vastaavan xmltvid:n, eli ykköselle "tv1.telvis.fi", jne.
6. Ajoin mythfilldatabasen ja käynnistin frontendin, mutta program guide on edelleen tyhjä.

Kokeilin myös ladata tuon edellisessä viestissä mainitun uusimman grabberin, purin sen kansioon ~/Downloads/fi ja suoritin komennolla "./tv_grab_fi_pl --configure", ja toistin kohdat 3-6. Lopputulos sama; ohjelmaopas on pelkkää "unknown" ohjelmaa täynnä. Mikä avuksi?

EDIT: Tuo uudempi, 2.0.1 -skripti toimikin, ja haki ohjelmatiedot huomisesta eteenpäin. Kaiketi selviän sitten vielä tämän päivän ilman ohjelmatietojakin :)  Kiitos vielä jms-ubuntu, ohjeesi oli korvaamaton!
« Viimeksi muokattu: 07.11.11 - klo:16.27 kirjoittanut harto »

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: tv_grab_fi ja telkku.com ei toimi taas (?)
« Vastaus #35 : 08.11.11 - klo:16.50 »
EDIT: Tuo uudempi, 2.0.1 -skripti toimikin, ja haki ohjelmatiedot huomisesta eteenpäin. Kaiketi selviän sitten vielä tämän päivän ilman ohjelmatietojakin :)  Kiitos vielä jms-ubuntu, ohjeesi oli korvaamaton!

Tuohoin pitäisi auttaa
Koodia: [Valitse]
mythfilldatabase --refresh-today