Kirjoittaja Aihe: Mitä hp:n läppäriin kannattaa tarjota?  (Luettu 2373 kertaa)

beever

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Mitä hp:n läppäriin kannattaa tarjota?
« : 19.01.11 - klo:15.25 »
Mitä seuraavaksi?

Megan muistilla oleva hp pavilion dv4000 ilman käyttöä. Ajattelin laittaa sen nyt rouskuttamaan.

Mitä siihen kannattaa laittaa? Kannattaako yrittää mac os x:n asennusta vai suosiolla laittaa joku linux joka näyttää maciltä?

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Mitä hp:n läppäriin kannattaa tarjota?
« Vastaus #1 : 19.01.11 - klo:17.39 »
Eiköhän Ubusta saa sen verran Mac:in näköisen halutessaan, ettei kannata sortua suljettuun softavalikoimaan, jos nyt itsetunto ei riitä liputtamaan Linuxia avoimesti. >:(

Gnomeen on kaikenlaisia työpöytämuunnelmia tarjolla, KDE:stä, XFCE:stä ja LXDE:stä en tiedä.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Mitä hp:n läppäriin kannattaa tarjota?
« Vastaus #2 : 19.01.11 - klo:17.57 »
Jos Applelta kysytään, et saa siihen OS X:ää, mutta tämän varmaan tiesitkin.

Itse laittaisin jonkun Linuxin, vaikkapa Ubuntun. Joskus kauan sitten (ilmeisesti 2007) on tämmöisen oppaan on joku (nähtävästi Elias) tehnyt: http://wiki.ubuntu-fi.org/OSX-teema_Ubuntulle En tiedä miten hyvin pitää vielä paikkansa, välttämättä ei ollenkaan.
En tiedä mitä tykkäisit tuosta: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=35963.0

Ps. Ilmeisesti tarkoitit gigan muistia, jolla kyllä useimmat käyttikset pyörivät jo ihan mukavasti.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Mitä hp:n läppäriin kannattaa tarjota?
« Vastaus #3 : 19.01.11 - klo:20.46 »
Mintistä olen tykänyt. Eli hieman viritelty Ubuntu.


http://www.linuxmint.com/

Storck

  • Vieras
Vs: Mitä hp:n läppäriin kannattaa tarjota?
« Vastaus #4 : 19.01.11 - klo:20.49 »
Meiltä kysyt mitä koneeseen..

Mitä itse siihen haluat? Vähän suuntaa niin helpompi kertoa. (tuo maclook oli liian helppo kun sen taitaa saada mihin vaan)

beever

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Mitä hp:n läppäriin kannattaa tarjota?
« Vastaus #5 : 19.01.11 - klo:22.22 »
Ps. Ilmeisesti tarkoitit gigan muistia, jolla kyllä useimmat käyttikset pyörivät jo ihan mukavasti.

;D


Laitoin 2007 alkuvuonna ubuntun vanhaan läppäriin ja sen jälkeen en ole windowsiin koskenut. Ostin macin. Ja toisen. Ja kolmannen.

Mäkki vastasi kaikkiin niihin ongelmiin, mitkä kiukutti xp:ssä. Vistaan tai seiskaan en ole koskenut. Hieman jäi kaivelemaan se ubuntu. Tekisi mieli tutustua siihen paremmin. Tai linuxiin ylipäätänsä. Kun saa koneen toimimaan, niin sitten aion yrittää tavata tota ohjetta: https://github.com/diaspora/diaspora/wiki/Installing-and-Running-Diaspora

Törmäsin muuten linuxiin Mikkelin Cumuluksessa vajaa vuosi sitten. Olin siellä jokusen päivän ja naputtelin hommia heidän yleisölle avoimella koneella. Käytin koneella firefoxia ja openofficea. Luulin, että siinä on windows. Vasta kun aloin tyhjentämään sivuhistoriaa tajusin, että koneessa on linux.

Jonkunlainen varoitustarra linuxista olisi varmaan paikallaan. Jokuhan saattaa vaikka mennä ostamaan windowsin, kun kuvittelee että se voisi toimia moisessa ympäristössä.

Niin, ei minulla ole mitään sympatioita esitettyjen vaihtoehtojen suhteen. Maclookin ajattelin tunkea koneeseen muksuja varten. Vaikka taitaisivat he oppia uutta nopeammin mitä minä.

Storck

  • Vieras
Vs: Mitä hp:n läppäriin kannattaa tarjota?
« Vastaus #6 : 19.01.11 - klo:22.41 »
Laitoin 2007 alkuvuonna ubuntun vanhaan läppäriin ja sen jälkeen en ole windowsiin koskenut. Ostin macin. Ja toisen. Ja kolmannen.

Mäkki vastasi kaikkiin niihin ongelmiin, mitkä kiukutti xp:ssä.

Älä hyvä ihminen edes mieti mitään vaihtoa jos sinun juttu on tuo macci, jokaiselle on joku hyvä ja kun se löytyy niin pitäydytään siinä  ;D

Ubuntu on vaihtoehto johonkin, äkspee johonkin, mäcci johonkin jne jne, kun hyvä löytyy niin kannattaa pysyä siinä. Oikeesti. Vaihtoehtoja kyllä riittää.

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Mitä hp:n läppäriin kannattaa tarjota?
« Vastaus #7 : 20.01.11 - klo:10.45 »
Kaikkeahan voi silti kokeilla? Eikö vaan!