Kirjoittaja Aihe: Canon MP130 monitoimilaite  (Luettu 4319 kertaa)

markitos

• Käyttäjä
    • Profiili
Canon MP130 monitoimilaite
« : 16.06.06 - klo:10.05 »
Muutaman kuukauden Kubuntua käyttäneenä otsikon mukainen printteri/skanneri on jäänyt ainoaksi pc-laitteekseni jota en ole Kubuntussa saanut toimimaan, näyttää siltä ettei ko. laitteelle kertakaikkisesti ole ajuria eikä tukea vielä. Oliskohan joku keksinyt jotain konstia jolla saada laite tulostamaan ja skannaamaan Kubuntun kanssa??

M

mgronber

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Canon MP130 monitoimilaite
« Vastaus #1 : 16.06.06 - klo:14.37 »
Pelkän Googlen perusteella hieman vihjeitä tulostukseen joista en mene itse takuuseen.

Eräältä sivulta löytyi seuraava kommentti:

The linux driver for Canon ip1500 printer also work for Canon PIXMA MP130 printer.

To get the drivers for ip1500, follow the link:
http://www.lowlevel.cz/log/pivot/entry.php?id=40
http://linux.cergynux.net/canon/

Lisäksi samassa ketjussa mainittiin vaihtoehtona kaupallinen TurboPrint-ohjelmisto.

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 16.06.06 - klo:19.22 »
Tuolla ajurilla pystyy tulostamaan ainakin MP110:llä, mutta skanneri ei toimi, eli silloin tällöin on turvauduttava Windowsiin  :-\
Olisi kyllä hienoa saada oikea ajuri laitteeseen, kummaa miten hankalaa niitä on saada  >:(

Linux user # 406601

mgronber

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 16.06.06 - klo:21.07 »
Olisi kyllä hienoa saada oikea ajuri laitteeseen, kummaa miten hankalaa niitä on saada  >:(

Kannattaa muuten laittaa palautetta Canonille (ja muillekin valmistajille) että linuxille pitäisi saada ajurit tai vähintään speksit että ajurit voisi tehdä joku vapaaehtoinen. Tuohon laitteeseen se ei välttämättä vaikuta mutta pitkällä tähtäimellä sillä voi olla merkitystä. Varmaa on se että mitään ei tapahdu jos vain hiljaa odotetaan.

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 16.06.06 - klo:22.36 »
On tuo englanninkieli tosi huono ja suomee ne tuskin ymmärtää  ;) Pitää sit varmaan toisen tietokoneen (käyttis XP) lisäks investoida vielä toiseen tulostimeen  >:(
Mutta Ubuntua en vaihda windowsiin.

Linux user # 406601

fly

• Käyttäjä
    • Profiili
    • o_O
« Vastaus #5 : 16.06.06 - klo:23.17 »
on canonilla suomenkielistäkin tukea kun vähän jaksaa ettii. esimerkiksi täällä ja täällä on jotain.

en muista mistä itse lähetin, tais joutuu kirjautua jotain lomaketta varten, mutta ainakin sähköpostiosoitteesta sain vastauksen suomen kielellä:

"Kiitos lähettämästäsi Canon-tuotetiedustelusta.

Canon ei valmista ajureita Linux-käyttöjärjestelmälle. Voit ottaa yhteyttä Linux –jakelijoihin ja kysyä mahdollisuuksia ko. ajuriin."

laitoin pitkän ja kohteliaan selostuksen ja kyselyn ja muotoilin sen vielä oikeeoppisesti ja tossa kaikki. omistin yhen niistä harvoista laitteista jotka ei toimi ollenkaan, canon smartbase mpc190.

onneksi tuli perästä asiakastyytyväisyys kyselylomake  :D

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 16.06.06 - klo:23.24 »
Minä olen huono noitten hakun juttujen kanssa, muuta kiitos linkeistä, pitää perehtyä niihin  :)

Linux user # 406601

markitos

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 16.06.06 - klo:23.57 »
Joo tota 1500:sen ajuria olen kokeillut mutta sillä ei kyllä inahdakkaan tuo mp130. Ihme jos sen joku on saanut toimiin. Täytyy vaan vissiin Vintöötin puolella käydä skannaamassa ja tulostamassa, vakkei sen mitenkään kiinnostas... :(  Ei nyt viittis laitteita uusia ajuripuutteen vuoksi.

MV