Kirjoittaja Aihe: Firefoxin alasvetovalikot valkoisina  (Luettu 3643 kertaa)

479641

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
  • RegisterdUser
    • Profiili
    • Tonyweb
Firefoxin alasvetovalikot valkoisina
« : 15.01.11 - klo:19.54 »
Hei kaikki!
Käytän Xubuntua ja muuten on mennyt kaikki hyvin, mutta menin kokeilemaan mac4lin-teemaa tyhmyyksissäni ja firefox meni sikäli sekaisin, että alasvetovalikot ovat minimaalisen kapeita ja sekä valikoiden teksti että taustat ovat valkoisia. Olen poistanut teeman, mutta ongelma ei korjaannu. Olen myös yrittänyt asentaa firefoxin uudelleen, mutta sekään ei auta. Onko joku tiedosto jäänyt jonnekin vai mitä? Onko kotikansiossa .firefox-kansiossa joku tiedosto, jossa voi muokata noita asetuksia? Vai suositteletteko jotain muuta vaihtoehtoa tilanteeseen?
(Ja valopäille: haluan käyttää firefoxia, joten ei kiitos "käytä sitä ja sitä selainta mieluummin" -kommentteja!  ;D

Terveisin
Tony

juyli

  • Vieras
Vs: Firefoxin alasvetovalikot valkoisina
« Vastaus #1 : 15.01.11 - klo:20.59 »
Olen poistanut teeman, mutta ongelma ei korjaannu.
Koitapa luoda uusi käyttäjä, ja tarkista onko ko. ongelma käyttäjällä.
Luulen, että pelkkä teemanpoistaminen ei poista kaikkia käyttäjätiedostoon tehtyjä muutoksia.

(Ja valopäille: haluan käyttää firefoxia, joten ei kiitos "käytä sitä ja sitä selainta mieluummin" -kommentteja!  ;D

Ja niille valopäille, jotka haluavat kokeilla kaikkea kivaa, suosittelen hyviä varmuuskopioita, joilla järjestelmä saadaan korjattua ongelmitta.

Kotihakemiston alihakemistossa .mozilla on henk. koht. määritykset ko. selaimelle.
« Viimeksi muokattu: 15.01.11 - klo:21.03 kirjoittanut juyli »

J3K

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Firefoxin alasvetovalikot valkoisina
« Vastaus #2 : 15.01.11 - klo:21.26 »
Hei kaikki!
Käytän Xubuntua ja muuten on mennyt kaikki hyvin, mutta menin kokeilemaan mac4lin-teemaa tyhmyyksissäni ja firefox meni sikäli sekaisin, että alasvetovalikot ovat minimaalisen kapeita ja sekä valikoiden teksti että taustat ovat valkoisia. Olen poistanut teeman, mutta ongelma ei korjaannu. Olen myös yrittänyt asentaa firefoxin uudelleen, mutta sekään ei auta. Onko joku tiedosto jäänyt jonnekin vai mitä? Onko kotikansiossa .firefox-kansiossa joku tiedosto, jossa voi muokata noita asetuksia? Vai suositteletteko jotain muuta vaihtoehtoa tilanteeseen?
(Ja valopäille: haluan käyttää firefoxia, joten ei kiitos "käytä sitä ja sitä selainta mieluummin" -kommentteja!  ;D

Terveisin
Tony

Onko ongelma ainoastaa Firefoxissa? Sitten quick and dirty -ratkaisu olisi poistaa kotikansiosta piilohakemisto .mozilla, muuten ei taida auttaa uudelleenasentelu.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Firefoxin alasvetovalikot valkoisina
« Vastaus #3 : 28.01.11 - klo:16.16 »
Käytän Xubuntua ja muuten on mennyt kaikki hyvin, mutta menin kokeilemaan mac4lin-teemaa tyhmyyksissäni ja firefox meni sikäli sekaisin, että alasvetovalikot ovat minimaalisen kapeita ja sekä valikoiden teksti että taustat ovat valkoisia.

Onko ongelma ainoastaa Firefoxissa? Sitten quick and dirty -ratkaisu olisi poistaa kotikansiosta piilohakemisto .mozilla, muuten ei taida auttaa uudelleenasentelu.

En tiedä ketjun aloittajan osaamistasoa mutta kun neuvoo poistamaan .mozilla-hakemiston, niin olisi hyvä ottaa ainakin kirjanmerkeistä varmuuskopio. Parempi tapa olisi nimetä ko. hakemisto eri nimellä.


Onko kotikansiossa .firefox-kansiossa joku tiedosto, jossa voi muokata noita asetuksia? Vai suositteletteko jotain muuta vaihtoehtoa tilanteeseen?

Poistamalla localstore.rdf-tiedoston profiilistasi palautuu ulkoasu oletusasetuksille. Minulla mac4lin-teema on toiminut gnomessa. Myös laajennukset voivat aiheuttaa ongelmia, kannattaa tutkia myös sitä mahdollisuutta.  Kokeilemalla selviää ohjeen toimivuus.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate