Aikajärjestyksessä:
Kotikäytössä: Windows 3.0, 3.1, 3.11, Win95, Windows NT 3.1, 3.5, 3.51, 4.0, Windows 2000, XP ja joitakin serverivaihtoehtoja, ainakin WIN S ja 2000 S. Nykyään Windows on käytössä ainoastaan virtuaalikoneella.
Windows 3.0 ei vielä oikeasti sisältänyt kaikkea mitä olisi tarvinnut. Sitä piti paikkailla DOS-ohjelmilla, kuten Norton Commander, jotta kokonaisuutta pystyi järkevästi käyttämään. Windows 95 oli itse asiassa aika luotettava - käytin pre-versiota useamman vuoden ilman ongelmia. Fileserver-käyttö Windowsilla oli ensimmäinen josta luovuin - Ubuntun myötä loppuivat argumentit miksi maksullista tuotetta pitäisi käyttää kun Linuxilla asia sujuu vähintäin yhtä hyvin. Viimeinen pisara Windowsin käytössä oli XP-järjestelmän jatkuva hidastuminen käytössä ja se, että se alkoi toimia vajaasti melko nopeasti asennuksen jälkeen ilman mitään järkevää selitystä - tämä johti siihen että olen korvannut kaikki koneet Ubuntulla. Miniläppärissä, sen huonon suorituskyvyn vuoksi, en ole koskaan edes kuvitellut käyttäväni Windowsia, koska Windowsin laitto sellaiseen koneeseen on mielestäni huonoa huumoria.
- - - - - - - - - -
Töissä samaan aikaan ja hieman sitä ennen: HP 45, Mac pikaisesti, VAX VMS (eri versioita), AT&T UNIX (eri versioita, se aito ja alkuperäinen UNIX), Windows NT 3.1, ... siitä lähtien kaikki toimivat Windows versiot (ei siis ME) mukaanlukien serveri vaihtoehdot. Tänä päivänä yleisimmät ovat XP ja WIN S 2003. Tämän vuoden aikana varmaakin uudet ovat yleisimmin WIN S 2008 ja Win 7 64-bit.
Tosin lähes kaikkia merkittäviä koneita näistä Windows-koneista ajetaan virtuaalisena, joko Ubuntu 10.10 64-bitin alla tai jonkun Windows 64-bit käyttiksen alla (Win S, Vista, Win 7). Merkittäviä asioita (minun ryhmässäni) hyvin harvoin enää asennetaan fyysisille koneille.
Töissä ei ole käytetty mitään näistä DOS/Windows vaihtoehdoista, koska (meidän) ammattikäytössä olivat järjestään kelvottomia. Noitten versioiden aikana käytettiin VAX/VMS:ää ja samaan aikaan siirryttiin UNiXin käyttöön.