.....nyt se jumittui kun valitsin latauksen kieltä....
...
Tuo on se ainoa varsinainen bugi minkä minä olen huomannut asennuksessa. Näppäimistön kieli pitää valita hiirella ja kursorilla, esim. kirjaimen "F" painaminen jotta pääsee listassa kohtaan "Finland" saattaa jumittaa.
... tosin sinä puhuit kielestä, minä tarkoitin näppäin-layoutia. En tiedä onko kielen valinnassa sama juttu - saattaa hyvin olla.
Distro on joku toinen Linux jakelu - esim. openSusessa on rautatesti live-levyllä. Tosin sinähän olet sanonut, että järjestelmä toimii Ubuntun live-CD:llä.
Minä kyllä seuraisin tuota linkkini logiikkaa ja testaisin kaikki järjestyksessä lähtien kohdasta yksi.
a)
Jokuhan tuossa raudassa ei toimi, vaikka olet sitä testannut.
TAI
b)
Joku tuossa raudassa ei ole yhteenopivaa - mutta silloin ei todellisuudessa Live-levytkään toimi ongelmitta jos niitä testaa kunnolla.
Jos et seuraa logiikkaa tarkasti, niin asia menee hakuammunnaksi. Esim. nyt sinulla oikeasti saattaa olla viallinen CD käsissäsi - aja sille tarkistukset mitkä on neuvottu lataussivuilla. Onko ihan varmaa, että muistit toimivat vielä - nehän voivat liikahtaakin jos olivat huonosti kiinni - 5-10 min testi riittää tuohon.
Ilman nettiä asentaminen ei ole hyvä ajatus. Osa asennusvaihtoehdoista vaatii netin (yleensä otan tämän "restricted" osuuden mukaan, mutta EN ota automaattisia päivityksiä - nehän voi ajaa myöhemmin).