Kirjoittaja Aihe: NVIDIAn ajurit ja Kernel Panic (Breezy)  (Luettu 2336 kertaa)

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
NVIDIAn ajurit ja Kernel Panic (Breezy)
« : 15.06.06 - klo:09.44 »
Olisi kaksi erittäin vakavaa onkelmaa. Koneessani on asennettuna 6 kerneliä. Syy on hyvä: joskus kun koneen avaa, menee Ubuntuun, GDM aukeaa, mutta hetken kuluttua hiiri ei liiku, eikä kone reagoi näppikseen. Jos ennen jumiutumista painaa Ctrl+Alt+F1, saa jotakin tulostetta batterystä ja vioimeiseelä rivillä lukee: Kernel Panic Not Syncing tai jotain vastaavaa. Tällä hetkellä vain yksi kernel toimii, 2.6.12-9-k7. Ei tämä minua varsinaisesti haittaa, paitsi en tyiedä kuinka kauan kone kestää niin montaa reset-nappulan painamista. Toinen inhottava asia tässä on NVIDIAn ajurit. 2.6.12-9-alkuisilla kerneleillä nvidia-ajuri ei toimi vaan sanoo että NVIDIAn kernel module on eri kuin Xorgin versio tai jotakin. Toivon että tämä saadaan ratkaistuksi. Siis minulla Breezy käytössä.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Re: NVIDIAn ajurit ja Kernel Panic (Breezy)
« Vastaus #1 : 15.06.06 - klo:10.19 »
Jotain kummallista häsmäkkää tuossa on. Kannattaisi varmaan aloittaa päivittämällä Dapperiin.

Itselläni on ollut samoja ongelmia nvidian ajureiden ja kernelin moduleiden yhteensopimattomuuden kanssa. Ongelma johtui siitä, että grubissa ei näkynyt ensimmäisenä uusin kernel, vaan käynnistin koneen jollain vanhemmalla kernel-versiolla. Kun huomasin tuon ja käytössä on uusin kernel, niin homma toimii taas kauniisti.

juyli

  • Vieras
Re: NVIDIAn ajurit ja Kernel Panic (Breezy)
« Vastaus #2 : 15.06.06 - klo:12.16 »
Koneessani on asennettuna 6 kerneliä.

Tuskin on tarpeellista säilöä useita kerneleitä koneella. Yksinkertaisimmin saa vanhat poistettua Synapticilla.


GDM aukeaa, mutta hetken kuluttua hiiri ei liiku, eikä kone reagoi näppikseen.

Noin minulla tapahtui, kun näytönohjain meni rikki. Todennäköisesti minulla näytönohjain kuumeni liiaksi. Kortti oli aiemmin windows-koneessa, joka kaatui epämääräisesti paljon lyhyemmässä ajassa kuin Linux.


NVIDIAn ajurit. 2.6.12-9-alkuisilla kerneleillä nvidia-ajuri ei toimi vaan sanoo että NVIDIAn kernel module on eri kuin Xorgin versio tai jotakin.

Nvidian ajurit ovat kernel-kohtaisia, joten sinun pitää noutaa kernel-versiollesi ajurit.
Tässä Ubuntu Breezyn nvidia-ajureita eri prosessorityypille kernelikohtaisesti:
http://packages.ubuntu.com/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=nvidia&searchon=names&subword=1&version=breezy&release=all

Käytettäessä Nvidian tai ATI:n palvelimelta noudettuja ajureita, pitää aina kernel-version vaihtuessa, asentaa uudelleen näytönohjainajurit.

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: NVIDIAn ajurit ja Kernel Panic (Breezy)
« Vastaus #3 : 15.06.06 - klo:16.44 »
Koneessani on asennettuna 6 kerneliä.

Tuskin on tarpeellista säilöä useita kerneleitä koneella. Yksinkertaisimmin saa vanhat poistettua Synapticilla.


GDM aukeaa, mutta hetken kuluttua hiiri ei liiku, eikä kone reagoi näppikseen.

Noin minulla tapahtui, kun näytönohjain meni rikki. Todennäköisesti minulla näytönohjain kuumeni liiaksi. Kortti oli aiemmin windows-koneessa, joka kaatui epämääräisesti paljon lyhyemmässä ajassa kuin Linux.


NVIDIAn ajurit. 2.6.12-9-alkuisilla kerneleillä nvidia-ajuri ei toimi vaan sanoo että NVIDIAn kernel module on eri kuin Xorgin versio tai jotakin.

Nvidian ajurit ovat kernel-kohtaisia, joten sinun pitää noutaa kernel-versiollesi ajurit.
Tässä Ubuntu Breezyn nvidia-ajureita eri prosessorityypille kernelikohtaisesti:
http://packages.ubuntu.com/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=nvidia&searchon=names&subword=1&version=breezy&release=all

Käytettäessä Nvidian tai ATI:n palvelimelta noudettuja ajureita, pitää aina kernel-version vaihtuessa, asentaa uudelleen näytönohjainajurit.
Olen asentanut paketin linux-resctrict-modules-2.6.12-9-k7. Ja noita kerneleitä tarvitsen sillä hyvin usein vain yksi toimii. Se vaihtuu lähes joka buutissa.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

juyli

  • Vieras
Re: NVIDIAn ajurit ja Kernel Panic (Breezy)
« Vastaus #4 : 15.06.06 - klo:21.05 »
Ja noita kerneleitä tarvitsen sillä hyvin usein vain yksi toimii. Se vaihtuu lähes joka buutissa.

Tuohan kuullostaa kovasti mielenkiintoiselta. Oletko koittanut joitakin kernel-parametreja käynnistyksessä?

Toisaalta, jos käynnistyvä kerneli joudutaan arpomaan, voisi ehkä (?) toimia sekin, että useammalla käynnistyskerralla juuri tuo yksi ja sama kerneli toimisi.
Ehkä ongelmaan löytyisi ratkaisu, jos kertoisit varsin tarkkaan käyttämästäsi raudasta.