Mitenkäs nuo rajoitukset yleensä menee, onko rajoitus kortissa vai koneen biosissa? Veikkaisin itse että biosissa. Tämä nykyinen kortti kun on otettu Macbookista eikä tämän toiminnassa ole muuta häröä esiintynyt kuin tuo suspend-bugi joka on Googlen perusteella melko yleinen ja monilla kortti bugaa jo heti bootista mitä se ei tässä tee.
Sekä että.. Esimerkiksi itse ostin käytetyn wifi kortin, joka oli Lenovon koneesta. Ei toiminut Fujitsussa ei. Kuten varmaan myös se Lenovo mistä se oli otettu, hylkii mitä todennäköisesti useita muita kortteja. Sitten sain samanlaisen kortin joka oli ollut Fujitsussa, niin pelitti laakista..
Itse yritän välttää näitä omasta mielestäni "paskafirmoja", joihin lukeutuu useimmiten HP, IBM/Lenovo, Dell, Apple, jne.. En ymmärrä pätkän vertaa, että pitäisi rajoittaa mini-pci tai mini-pci-e paikkoja tai itse kortin sopivuutta. Se on minusta jo kuluttajan kiusaamista.
Edit: Lisäksi yhteen IBM:n Thinkpadiin oon biosia muuttanut, että siihen sopii muitakin kortteja. Ohjeet löytyi Googlella onneksi ja toimi ok.. Ilman biosin rukkaamista, raukkaparka kone ei edes suostunut buuttamaan kortti kiinni. Ihmetoimintaa, suorastaan pellemäistä!