Kirjoittaja Aihe: Wlan ja salattu ssid  (Luettu 2639 kertaa)

Elekaz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
    • Profiili
    • Piece of code
Wlan ja salattu ssid
« : 14.06.06 - klo:19.28 »
Eli siis, ongelmana on saada wlan toimimaan kun pistää tukiasemasta ssid broadcastin disabled tilaan. Jos tuon pistää enablediksi niin sen jälkeen toimii ihan moitteettomasti.

Onkohan wpa_supplicant koffissani jotain vikaa tai puuttuuko siitä jotain? Mitä olen lukenut muualta niin tuon ap_scan ja scan__ssid pistää arvolle 1 niin pitäsi yhdistää vaikka ssid ei olisikaan julkinen.

Koodia: [Valitse]
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
ctrl_interface_group=0

eapol_version=1
ap_scan=1

network={
        ssid="ssid"
        scan_ssid=1
        proto=WPA
        key_mgmt=WPA-PSK
        pairwise=TKIP
        psk="oma psk:ni"
        priority=9
}

Ja sitten haluaisin varmistaa että olenko ymmärtänyt oikein tuosta konffi filusta että siihen voi pistää monta network={}:ia ja määritellä priorityllä sen mihin yritetään yhdistää. Esim jos käy säännöllisesti kahdessa eri verkossa niin molempien asetukset voisi pistää tuohon valmiiksi niin ei tarvitsisi aina erikseen muokkailla.


18.06 Edit: Sain homman toimimaan Piilotetulla SSID:llä. Ratkaisu oli yksinkertaisesti se että ap_scan tarvitsi arvon 2 toimiakseen. Vastauksen löysin esimerkki conffista jonka löysin osoitteesta http://hostap.epitest.fi/wpa_supplicant/
« Viimeksi muokattu: 18.06.06 - klo:01.03 kirjoittanut Elekaz »

tosiutelias

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Re: Wlan ja salattu ssid
« Vastaus #1 : 15.06.06 - klo:17.00 »
En ole pulannut tuon wpa:n kanssa, mutta itse taistelin WEP:n kanssa vastaavan? ongelman kanssa.
Minun logiikan mukaan kun muuttaa tukiaseman puolelta jotain, niin pitää myös muuttaa clientin puolelta sama asia.
"oma" tapaus on tuolla: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3196.0

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Wlan ja salattu ssid
« Vastaus #2 : 17.06.06 - klo:16.52 »
Mulla jotenkin ongelmaa thinkpadin atheroksen kortin kanssa ja wepin toimivuudessa..

Ilman salausta verkko toimii suoraan purkista ihan loistavasti, mutta kun salauksen kytkee päälle ei ubuntu enää saakaan yhteyttä tukiasemaan, vaikka asetuksia muuttaa oikeiksi.

Skannasin jollain komennolla löytääkö se mitään langatonta verkkoa, ja johan se verkko siellä näkyy, vaan ei kuitenkaan saa siihen yhteyttä..

Verkko on salattu wepillä ja SSID on salattu. Ubuntu tietysti uusin julkaisu.