Hyvä, että lisää kehitettävää löytyy.
Itse teemaa tehdessäni yritin tehdä mahdollisimman nykyaikaisen ja kepeän näköisen ulkoasun. Siksi karsin pois paljon laatikoita, reunaviivoja ja taustavärejä.
Tominin versio, jossa viesteillä on vaaleanharmaat taustat, ei myöskään olisi mielestäni liian raskaan näkönen, eli jos tuosta saisi hyvän patchin, voitaisiin homma muuttaa.
Tässä vielä mallia alankomaiden Ubuntu-foorumilta. Siellä vaaleanharmaa tausta toimii luettavuuden näkökulmasta hyvin, mutta omasta mielestäni viestiketjuista tulee hieman sekavia sisäkkäisten laatikoiden vuoksi:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=70052.0Toinen mitä mietin, on että tuo linkkien oranssi väri (joka on siis Ubuntun oletusväri) on tosiaan aika räväkkä. Luettavuutta huonontaa värin ohella myös se, että teksti on aika pientä sekä se, että siinä on alleviivaukset. Jos kokeiltaisiin ottaa linkeistä pois alleviivaukset?
Entä uskallanko ehdottaa tekstikoon kasvattamista? Sehän olisi käytettävyyden kannalta järkevää, ja toisaalta moderneilla nettisivuillakin aika tyypillistä.
Sponsoriasiasta olen itse edelleen sitä mieltä, että Tentaclen näkyvyys on nyt parempi, kun logon vieressä on myös selitysteksti, mitä logo tarkoittaa. Minusta logon siirtäminen yläpalkkiin ei ole tarpeen, ja se myös voisi aiheuttaa ongelmia Ubuntun tavaramerkkikäytännön kanssa. Etenkin näin tapahtuisi, mikäli logo olisi Ubuntun virallisella oranssilla taustalla.
(Kannattaa myös vilkaista tuota Alankomaiden Ubuntu-foorumia tässäkin asiassa. Siellä sponsori on mielestäni näkyvästi esillä.)