Kirjoittaja Aihe: Mythbuntu 10.10:n asennus  (Luettu 2287 kertaa)

Kinnari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Mythbuntu 10.10:n asennus
« : 22.12.10 - klo:21.17 »
Minulla on tv:hen liitettynä Asuksen EeeBox PC EB1501U jossa käyttiksenä Win7.
Koneen käyttö on tehoihin nähden tahmeaa, verkko- ja ääniongelmiakin aina välillä löytyy. On virussuojauksia, mainoksia, 60 vrk:n kokeiluohjelmia. Kuka niiden kanssa jaksaa pelata?

Ajattelin asentaa laitteeseen tv-kortin ja Mythbuntu 10.10:n ympäristöksi. Asennus oli tarkoitus tehdä 7:n rinnalle koska vuokraan netistä välillä elokuvia ja kaikki vuokravideofirmat kaipaavat windowsia käyttikseksi.
Mythbuntun asennuksessa oli vaihtoehtona käyttää koko levyä tai osioida. Osioinnissa tuli listaus siitä miten 7 on levyn osioinut. Vaikka valitsisin miten niin sain aina eteenpäin mennessä ikkunan jossa teksti:
Juuritiedostojärjestelmää ei ole määritelty. Korjaa tämä osiointivalikossa.
Olen aika ulkona näissä osiointivirityksissä joten en tiedä mitä tehdä ja missä ??? En löytänyt sopivaa kohtaa.

Kannattasikohan kuitenkin asentaa normaali Ubuntu ja siihen ohjelmistoksi Mythtv?

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2149
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10:n asennus
« Vastaus #1 : 24.12.10 - klo:21.36 »

Oletko varannut kovalevyltä tilaa MythUbuntulle? Tai siis ubuntulle yleensäkkin? Jos sinulla on vain esim yksi kovalevy, joudut osioimaan ja järjestämään kovalevylle tilaa Ubuntulle. Siis pientämään Windowsille varattua tilaa ja lohkaisemaan tilaa linukselle erillisillä ohjelmilla.

itse olen ollut laiska ja ostanut/järjestänyt kokonaisen kovalevyn ubuntu versoille (10 ja mythubuntu omilla kovalevyillä ja pelaan sitten grub ja BIOS boolaoderin avulle. Tällä hetkellä kone boottaa ubuntun grub valikon kautta joko Lucidille ja Vistalle (tosi Vistaa ei olla käytetty piiitkään aikaaan).

Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

Storck

  • Vieras
Vs: Mythbuntu 10.10:n asennus
« Vastaus #2 : 24.12.10 - klo:21.56 »
http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen

Lue tuolta ja anna palaa vain, ei ole mitään rakettitiedettä ;)