Kirjoittaja Aihe: Pelipalvelu : pelaaja tallenteiden pakkaaminen ?  (Luettu 5467 kertaa)

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: Pelipalvelu : pelaaja tallenteiden pakkaaminen ?
« Vastaus #20 : 25.12.10 - klo:12.51 »
MYSQL !

Olen vastaanottana samat neuvot joka paikassa, missä olen kysellyt asiasta, kaikki päätyvät MySQL suositteluun.
Jos minä sitten ekat MySQL Java koodit koettaisin väsätä, jokin WIKI juttu varmaankin löytyy vielä kaikkien neuvojenne lisäksi netistä.

Olen suurimmin syin varmaankin vierastanut MySQL käytön testailuja, koska en tällöin itse tiedä mitä koneessani tapahtuu kun palvelin ohjelma on käynnissä, ja jos MySQL tiedosto vaurioituu, niin, menetänhän tällöin kaikki tiedot mitä minulla on, teksti tiedostoista jos vaurioituu yksi tai enemmän niin menetän vain vaurioituneet tiedostot ?

Edit.
Minun kyselyni ovat myöskin herättäneet, ikävä kyllä, hieman närää, eri sivustoilla myös täällä Ubuntu foorumilla, mutta, ainakin minulla tässä minun Ubuntu foorumi otsikossa, lukee suurinpiirtein "ohjelmointi, palvelimet, kotiprojektit ja muu edistyneempi käyttö", ja minä tässä kirjailen edistyneen kotiprojektini sotalautapelisivustoni edistymisestä, taikka sitten paikallaansa junnaamisesta, myöskin arvioin että taidan olla 20 vuotta vanhempi mitä suurin osa neuvojista, olen jo yli 40 vuotias, minulla ei enää ole sellaista suoraa neuvojen noudattamis tapaa, mitä kotona ja armeijassa opetetaan, vaan uskallan jo arvioida omiakin ajatuksiani projekteihini, vaikka nämä ajatukset eivät sitten olisikaan aina ihan yhtä hyviä toteuttaa mitä neuvojilla, jos itse kokee että teksti tiedostoja on helpompi hallita, kuin databasea, niin, se on minulle jo iso syy käyttää teksti tiedostoja, minä olen näissä keskusteluketjuissa, etsinyt mitä eri yleisiä helppoja tapoja on käyttää teksti tiedostoja pelaaja tietojen tallennuksiin, käyden mahdollisuuksia käyttää pakkausta, eri tiedon jakaus tapoja ja vielä jopa ramdriveä osin.
Taitaa olla paree rakentaa, molemmat tavat, sekä erilliset .txt tiedostot että MySQL ja sitten testata näitä rasittamalla eri tavoin ja tehdä ratkaisut tulosten mukaan ja vielä ennen kaikkea sen mukaan kumman käytön sitten itse kokee mielekkäämmäksi.

----
« Viimeksi muokattu: 25.12.10 - klo:12.59 kirjoittanut JariTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
Vs: Pelipalvelu : pelaaja tallenteiden pakkaaminen ?
« Vastaus #21 : 25.12.10 - klo:13.33 »
..myöskin arvioin että taidan olla 20 vuotta vanhempi mitä suurin osa neuvojista, olen jo yli 40 vuotias, minulla ei enää ole sellaista suoraa neuvojen noudattamis tapaa, mitä kotona ja armeijassa opetetaan, vaan uskallan jo arvioida omiakin ajatuksiani projekteihini, vaikka nämä ajatukset eivät sitten olisikaan aina ihan yhtä hyviä toteuttaa mitä neuvojilla
Silti vaikka pitäisi olla ikää ja viisautta, niin pitää tyrmätä asia millä on näemmä kannattajia tyyliin 90/100:sta ja jotka ennen kaikkea ovat perustelleet sinulle miksi.

Ei saa ottaa herneitä, mutta uskon kyllä todellakin sinun olevan 40-50 väliltä. Töissä on joskus saanut vängätä ikäluokkaa vanhempia kanssa. Mitään ei uskota, kaikesta ehdotuksista pitää lähes periaatteesta vastustaa. Sitten on tehty vanhempien tavalla ja no aina ei mene niin kun elokuvissa. Kannattaako edes vaivautua kysymään mielipidettä jos kerran olet vakuuttunut toteuttamistavoistasi?

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Pelipalvelu : pelaaja tallenteiden pakkaaminen ?
« Vastaus #22 : 25.12.10 - klo:20.57 »
MYSQL !

Olen vastaanottana samat neuvot joka paikassa, missä olen kysellyt asiasta, kaikki päätyvät MySQL suositteluun.


Olet vastaanottanut samat neuvot jokaisella foorumilla mihin olen sinuun törmäänyt. Et kuitenkaan
ole yhdenkään niiden mukaan toiminut, samaa touhua on jatkunut jo monta vuotta.

Tuo osoittaa että olet joko ylimielinen, tyhmä tai trolli. Oma veikkaus osuu viel keskimmäiseen vaihtoehtoon.

Niinkuin jo muutkin ovat kysyneet, miksi ihmeessä edes kysyt mitään kun et historian mukaan mistään
niistä kuitenkaan välitä vaan jatkat aina omaa jankkaustasi?

ps. Olen melkein 40-50v ja sivari, armeijassa en oppinut mitään mutta edelleen olen valmis oppimaan
kaikkea, tuli se sitten JariTampiolta tai joltain viisaammalta..


Storck

  • Vieras
Vs: Pelipalvelu : pelaaja tallenteiden pakkaaminen ?
« Vastaus #23 : 25.12.10 - klo:21.06 »
NO NIIN POJJAAT, sitten pysytään asiassa tai ollaan hiljaa. Jos on asiaan jotain sanottavaa niin sanokaa, jos ette halua sanoa asiaan liittyvää niin sitten olette hiljaa. EI henkilökohtaisuuksia eikä haukkumasanoja.

peran

  • Vieras
Vs: Pelipalvelu : pelaaja tallenteiden pakkaaminen ?
« Vastaus #24 : 25.12.10 - klo:22.04 »
Olen suurimmin syin varmaankin vierastanut MySQL käytön testailuja, koska en tällöin itse tiedä mitä koneessani tapahtuu kun palvelin ohjelma on käynnissä, ja jos MySQL tiedosto vaurioituu, niin, menetänhän tällöin kaikki tiedot mitä minulla on, teksti tiedostoista jos vaurioituu yksi tai enemmän niin menetän vain vaurioituneet tiedostot ?

Eiköhän varmuuskopioita kannata niistä dumpata ulos, niin saa palautettua vanhan tilanteen varmuuskopioista.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
Vs: Pelipalvelu : pelaaja tallenteiden pakkaaminen ?
« Vastaus #25 : 25.12.10 - klo:22.08 »
Miten MySQL tiedostojen ja selkokielisten tiedostojen varmuuskopiointi nyt yleensäkään poikkeaa?

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Pelipalvelu : pelaaja tallenteiden pakkaaminen ?
« Vastaus #26 : 25.12.10 - klo:22.17 »
Olen suurimmin syin varmaankin vierastanut MySQL käytön testailuja, koska en tällöin itse tiedä mitä koneessani tapahtuu kun palvelin ohjelma on käynnissä, ja jos MySQL tiedosto vaurioituu, niin, menetänhän tällöin kaikki tiedot mitä minulla on, teksti tiedostoista jos vaurioituu yksi tai enemmän niin menetän vain vaurioituneet tiedostot ?
Tekstitiedostoilla tietojenmenetysriski on paljon suurempi kuin tietokannalla. Vaikka tietokannan taulu menisi rikki, sen voi useimmissa tapauksissa korjata yksinkertaisella SQL-kyselyllä. Tekstitiedostoilla tiedot ovat tässä vaiheessa jo mennyttä kalua.