Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 11.04 paneeleita ei näy ja ubuntun tärkeitä tiedostoja puuttuu!  (Luettu 3302 kertaa)

TEME1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Screenshotti kertoo enemmän kuin tuhat sanaa


Ubuntun paneeleita ei näy.
Kursori on muuttunut mustaksi X kirjaimeksi.
Pääsen tähän tilaan missä olen startx:ällä.
Kone ei mene käynnistyessään siihen kirjautumis ruutuun vaan aina käynnistäessä pitää mennä grubin valikosta ubuntun vikasietotilaan ja sieltä netroot ja sitten kirjoitan startx ja pääsen tähän työpöydälle mutta mitään paneeleita nje ei näy(tämän luulen johtuvan nvidian ajureista).
Jos menen vaikka tekemään uuden kansion työpöydälle pääsen sitä kautta selaamaan koneen tiedostoja.pääsen nettiin painamalla hiiren toista nappi ja sieltä vaihda työpöydän taustakuvaa ja sieltä lataa lisää taustakuvia niin pääsen nettiin.
Jos menen johonkin kansioon niin ikkunan palkkia ei näy.
olen asentanut kubuntu-desktopin mutta olen poistanut sen ja olen myös asentanut xubuntu-desktopin koska luulin sen korjaavan tämän jutun xubuntu desktop minulla on vieläkin ja ubuntu desktop minulla on myös.
En rupea asentamaan tätä uudestaan.
Kiitos jo etukäteen.kertokaa miten noi voi korjata.

otsikko rauhoitettu - Storck

« Viimeksi muokattu: 17.12.10 - klo:00.08 kirjoittanut Storck »

Storck

  • Vieras
Apua huudetaan yleensä kun on hätä, jopa iso hätä.
Täällä kukin lukee viestejä kun paikalle sattuu ja tuo apua-pyyntö on ihan turha - kaikki tietää että asiaa on jos/kun tänne kirjoittaa.

Onhan tuo viimeinen em. sana otsikoissasi onhan!!
(ei ollut kysymys)

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Uudelleen asennus on kyllä realistisin ja helpoin vaihtoehto, pidit siitä tai et. Leikit kokeiluversion kanssa ja olet muokannut sitä moneen suuntaan, niin korjausyrityksiin menee paljon enemmän aikaa kuin puhtaaseen uudelleenasennukseen. Varnuuskopiot omista tiedostoistasi otat tietysti ennen uudelleenasennusta.

Käyttäjän root kotikansiossa ei tietenkään ole sinun oman käyttäjäsi tiedostoja vaan ne ovat tietysti oman käyttäjätunnuksesi kotikansiossa. Varmuukopiot voit sieltä omasta kotikansiostasi ottaa myös roottina.

Paneeleita voi yrittää houkutella esiin päätteessä komennolla
Koodia: [Valitse]
gnome-panel
Saahan sitä toki hakata päätään seinään pidempäänkin, mutta kuhmu sattuu aina vaan enemmän ;D

Ystävällisin terveisin

Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Oiskohan gnomen konffit vialla. Gnomenhan saa oletusasetuksille kun yhen tiedoston uudelleennimeää. Josain homessa .config alla kai se oli. Harmi kun en muista tarkemmin ja en pääsee nyt mihinkään ubuntuun käsiksi.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

Storck

  • Vieras
Nyt kun päivittelet koneesi niin voipi vaikka toimia.