Kirjoittaja Aihe: Linuxia käynnistäessä??  (Luettu 2628 kertaa)

Latexi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Linuxia käynnistäessä??
« : 12.12.10 - klo:18.06 »
Heips elikkäs minulla on tälläinen probleema joka kuuluu näin; minulla on ubuntu uusin versio, ennen kaikki on toiminut ihan jees ja nyt kun olen pitkän aikaa ollut käyttämättä linuxia kun olen ollut vistan puolella. Ja innostuin kun kaverini kertoi että Counter Strike Source peliin on ohjelma linuxilla että voi pelikoodata python...ASIAAN eli kun käynnistän niin pari sec kestää kun tulee musta tausta ja valkosta tekstiä todella paljon ja se ei lähde koskaan pois ennenkun käynnistän tietokoneen uudelleen. Linuxista en tiedä mitään, windowsista kylläkin. Auttakaa viisaat avutonta haluan päästä välillä linuxillekkin!!

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Linuxia käynnistäessä??
« Vastaus #1 : 12.12.10 - klo:19.43 »
Ilmeisesti koneesi ei jostain syystä käynnisty graafiseen tilaan (Xorg) asti.
Yleensä siinä valkoisessa tekstissä sanotaan jotain hyödyllistä. Mikä on viimeinen rivi? Onko se aina sama? Tekeekö Alt+F1/F2/jne. mitään?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Latexi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Linuxia käynnistäessä??
« Vastaus #2 : 29.12.10 - klo:19.53 »
Joo sori kesti hetken :D:D:D tähän vastaaminen. Eli mitkään komennot ei auta ja kirjotin puhelimeen ylös sitä textiä eli tällästä tulee ruutu täyteen --> Bustybox v1.13.3 ubuntu 1:1.13.3- 1ubuntu11 built-in shell (ash) enter help for a list of built-commands. Ja noita built-commandsei mitä lie yritin käyttää avuks mitään ei tapahtunut.

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: Linuxia käynnistäessä??
« Vastaus #3 : 29.12.10 - klo:20.15 »
Joo sori kesti hetken :D:D:D tähän vastaaminen. Eli mitkään komennot ei auta ja kirjotin puhelimeen ylös sitä textiä eli tällästä tulee ruutu täyteen --> Bustybox v1.13.3 ubuntu 1:1.13.3- 1ubuntu11 built-in shell (ash) enter help for a list of built-commands. Ja noita built-commandsei mitä lie yritin käyttää avuks mitään ei tapahtunut.
Eli pystyt kuitenkin kirjoittamaan tietokoneelle jotain? Jos näin on kirjoita sinne "startx" ja kerro mitä tapahtuu.

Latexi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Linuxia käynnistäessä??
« Vastaus #4 : 29.12.10 - klo:20.46 »
Eli lisää tekstiä vielä Mount mounting /dev on /root/dev failed: no such file
                               Mount mounting /dev on /root/dev failed: no such file
                               Target filesystem doesent have /sbin/init. No init found try passing init = bootary

 Tuollaista tekstiä tulee mutta en jaksa kaikkea kirjottaa ylös! Ja noin tapahtuu kun laittaa startx ei löydä mitn
                               (initfamfs) startx
                               /bin/sh: startx: not found
                               (initramfs) _

Latexi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Linuxia käynnistäessä??
« Vastaus #5 : 02.01.11 - klo:15.40 »
Hmm voiko vika johtua siitä kun olen nähtävästi poistanut Ubuntu sovelluksen windowsin puolelta? Ja miten sen saikaan takaisin vai olisiko parempi vain asentaa koko ubuntu uusiksi.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Linuxia käynnistäessä??
« Vastaus #6 : 02.01.11 - klo:15.54 »
Hmm voiko vika johtua siitä kun olen nähtävästi poistanut Ubuntu sovelluksen windowsin puolelta? Ja miten sen saikaan takaisin vai olisiko parempi vain asentaa koko ubuntu uusiksi.
Se Ubuntu sovellus Windowsissa on Wubi-asennus, jonka voi tehdä asennuslevyllä. Oletko nyt asentanut sen Ubuntun alunperinkin Windowsista käsin vai käynnistämällä koneen Ubuntun asennuslevyltä?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Latexi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Linuxia käynnistäessä??
« Vastaus #7 : 02.01.11 - klo:17.54 »
Ööh siis levyllä olen mutta sitten se ubuntu sovelluskin on tullut koneelle vai vaikuttaako se mitn?

Storck

  • Vieras
Vs: Linuxia käynnistäessä??
« Vastaus #8 : 02.01.11 - klo:18.08 »
Ööh siis levyllä olen mutta sitten se ubuntu sovelluskin on tullut koneelle vai vaikuttaako se mitn?

Oletko konetta käynnistäessä mennyt vindoussiin vai Ubuntun asennukseen? Oliko kone käynnissä vindoussissa kun aloit Ubuntua asentamaan?

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Linuxia käynnistäessä??
« Vastaus #9 : 02.01.11 - klo:21.18 »
Ylläolevat ja pari kysymystä lisää.   Kun käynnistät koneen niin mitä siinä käynnistyy tai näkyy ensimmäisenä kun se on toiminut oikein ja mitä siinä näkyy nyt ?   Vastausvaihtoehdot:   1) Windows  2) Menu josta valitaan mennäänkö Windowsiin vai Ubuntuun   3)  Jotain muuta,  mitä ?
Mikä Ubuntun versio sinulla on ?  Onko sinulla asennus CD siellä ?

Viestistäsi tiedän että siellä on jotain ainakin jäljellä kun se antaa "BusyBox": in mutta tarvitsee tietää tarkemmin.   Miten sait koneesi tuohon tilaan eli tapahtumien historia kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 02.01.11 - klo:21.29 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.