Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 6.06 yhteys N70  (Luettu 2843 kertaa)

Juha127

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 132
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Kubuntu 6.06 yhteys N70
« : 12.06.06 - klo:09.44 »
Mitenkä voisin saada yhteyden Kubuntu 6.06 ja Nokia N70 välille usb:n kautta. Luin että gnokii saisi yhteyden nokia puhelimiin, mutta ei usb:n kautta ja siltä näyttää. Ei nimittäin haluaisi vaihtaa aina window$iin.
Puhelimeen tulee ylä laitaan usb kuvake mutta linux ei värähdäkkään...

Osaisiko joku auttaa tässä?

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Kubuntu 6.06 yhteys N70
« Vastaus #1 : 14.06.06 - klo:23.25 »
Mitenkä voisin saada yhteyden Kubuntu 6.06 ja Nokia N70 välille usb:n kautta. Luin että gnokii saisi yhteyden nokia puhelimiin, mutta ei usb:n kautta ja siltä näyttää. Ei nimittäin haluaisi vaihtaa aina window$iin.
Puhelimeen tulee ylä laitaan usb kuvake mutta linux ei värähdäkkään...

Osaisiko joku auttaa tässä?

Itse kanssa tappelin joskus SonyEricsson K500i puhelimen ja USB irda dongelin kanssa enkä saanut toimimaan, mutta ratkaisuksi keksin asentaa winxp:n vmwaren kautta ja käytän sitä tuohon hommaan (käyttö on aika satunnaista niin tuo toimii mulla hyvin).

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Re: Kubuntu 6.06 yhteys N70
« Vastaus #2 : 15.06.06 - klo:10.34 »
Luin että gnokii saisi yhteyden nokia puhelimiin, mutta ei usb:n kautta ja siltä näyttää.

Gnokii osaa kyllä yhteyden usb:n kautta, mutta mallisi on sen verran uusi, että voi olla ettei toimi. Onhan sinulla määritelty oikeanlainen kaapeli käyttöön? http://www.gnokii.org/faq.shtml#cables

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: Kubuntu 6.06 yhteys N70
« Vastaus #3 : 15.06.06 - klo:10.51 »
Itse oon siirtänyt kaikki tiedostot suoraan muistikortille enkä ole edes kokeillut tota usb juttua
....tietenkin edellyttää muistikortin lukijaa koneella :)

Ajattelin vaan sanoa koska oon huomannut että moni asentelee kaikenlaisia ohjelmia että saa tietoja siirrettyä puhelimeen eikä edes tule ajatelleeksi että on helpoin siirtää suoraan kortille