Kirjoittaja Aihe: kaksi kouvoa  (Luettu 2359 kertaa)

jouro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
kaksi kouvoa
« : 22.09.05 - klo:01.43 »
Olen huomenissa saamassa isomman kovalevyn, jolle tarkoitus asentaa ubuntu. Vanhalla pienemmällä on jotenkin toimiva Win98. Tarkoitus on asentaa uusi kouvo masteriksi (kauemmaksi emosta) ja vanha kouvo slaveksi (lähemmäksi emoa). Tarkoitus on käyttää konetta enemmän uuden kovalevyn kautta. Miltä tämä kuulostaa kokeneemmista käyttäjistä? Lähteekö ubuntu asentumaan suoraan uudelle kouvolle tällä konfiguraatiolla?
Live-cd:ltä ubuntua pyöritettäessä mm. printteri (HP Laserjet 6L) ei toiminut, eikä SB Live!Value toiminut kuin toisesta kaiutinparista. Nämä saanee kuntoon, kun ubuntu asennettu kouvolle? Live-CD:n perusteella ubuntu vaikuttaa varteen otettavalta kilpailijalta kaupallisille käyttiksille.

Sapetsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: kaksi kouvoa
« Vastaus #1 : 22.09.05 - klo:02.51 »
En voi sanoa että olisin erityisen "kokeneempi käyttäja", toista kuukautta ubuntulla leikkinyt mutta vastaanpa silti :)

Lähteekö ubuntu asentumaan suoraan uudelle kouvolle tällä konfiguraatiolla?

Eikös se ubuntu asennu juuri sinne mihin käsket sen asentua? (retorinen kysymys, vastaus on siis kyllä se asentuu sinne mihin käsket :D)

Raudasta: sen onko kovo master vai slave voi päättää myös hypyttämällä. Itse olen oppinut siihen että hypyillä päätetään mikä on mikä, eikä sorruta cable selectiin eli että päätos olisi siitä kiinni onko laite ide johdon päässä vai keskellä.
Cable selectissä ei tietenkään ole mitään pahaa, joskus vain saattaa tulla tarve saada slave IDE piuhan päähän ja on hyvä tietää että se on siis mahdollista.

Muutenaan en näe mitään estettä asentamiselle eli toivotan ilosia hetkiä ubuntun parissa :)
New is now and will never be the same again...