Kirjoittaja Aihe: Unetbootin vajavainen [RATKENNUT]  (Luettu 6022 kertaa)

Storck

  • Vieras
Unetbootin vajavainen [RATKENNUT]
« : 29.11.10 - klo:16.02 »
Minun Unebootin ei näytä ollenkaan Ubuntusta 10.10 versiota  :o
ööööö, mitenkäs muilla?


gedit.

Unetbootin on sen verran vanha ettei viimeisintä vakaata Ubuntua ole listassa. Ubuntun paketinhallinta tältä osin ainakin aavistuksen hitaasti päivittynyt.
« Viimeksi muokattu: 29.11.10 - klo:19.04 kirjoittanut Storck »

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #1 : 29.11.10 - klo:16.15 »
Minun Unebootin ei näytä ollenkaan Ubuntusta 10.10 versiota  :o
ööööö, mitenkäs muilla?

Tuollaha ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Itse asiassa itse en ole koskaan näitä Unetbootinin listoja edes katsonut, vaan ladannut iso-tiedoston manuaalisesti ja itse valinnut sen. Saa juuri sitä mitä haluaa, kun ei tosin mun distroja varmaan siitä listasta muutenkaan löytyisi :)

Storck

  • Vieras
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #2 : 29.11.10 - klo:16.17 »
Ai jaa, jos haluan Unetbootinilla laittaa tikulle 10.10:n eikä sitä Unetbootinilla löydy niin ei ole merkitystä.
Ihmeellistä.
 ???
 ;D

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #3 : 29.11.10 - klo:16.19 »
Ai jaa, jos haluan Unetbootinilla laittaa tikulle 10.10:n eikä sitä Unetbootinilla löydy niin ei ole merkitystä.
Ihmeellistä.
 ???
 ;D

Hä.. Siis lataa manuaalisesti ja käytä, ei se ny nii vaikeata ole.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #4 : 29.11.10 - klo:16.20 »
Ai jaa, jos haluan Unetbootinilla laittaa tikulle 10.10:n eikä sitä Unetbootinilla löydy niin ei ole merkitystä.
Ihmeellistä.
 ???
 ;D

Timbba ehti,
Unetbootinilla pystyy lataamaan halutun kuvan, tai käyttämään itse ladattua kuvaa.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Storck

  • Vieras
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #5 : 29.11.10 - klo:16.22 »
Pystyy pystyy mutta sen joutuu näpertelemään erikseen kun Unetbootin ei sitä nouda.
Noutamattomuuteen joku syy?

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #6 : 29.11.10 - klo:16.23 »
Paketin ylläpitäjä varmaan ajastaan jäljessä, tarvittaessa bugiraporttia menemään.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #7 : 29.11.10 - klo:16.27 »
Pitipä oikein ladata tähän vaimon koneeseen uusin Unetbootin Windows 7:kaan. Kyllä listassa on Ubuntu 10.10.. en jaksa kokeilla toimiiko.

Jos siis olet asentanut Ubuntun varastoista Unetbootinin niin eipä taida olla ainakaa Unetbootinin ylläpitäjän vika vaan Ubuntun paketoijan vika.

Storck

  • Vieras
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #8 : 29.11.10 - klo:16.48 »
Pitipä oikein ladata tähän vaimon koneeseen uusin Unetbootin Windows 7:kaan. Kyllä listassa on Ubuntu 10.10.. en jaksa kokeilla toimiiko.

Jos siis olet asentanut Ubuntun varastoista Unetbootinin niin eipä taida olla ainakaa Unetbootinin ylläpitäjän vika vaan Ubuntun paketoijan vika.

Asennan kaikki pakettivaraston kautta, en halua ylimääräistä verta nenästäni kaivaa.
Ei ole koko listassa, täytyypä pöytäkoneesta vilkaista.
Kuva läppärin Unetbootinin valikosta.

gedit. Eipä ole pöytäkoneen valikossakaan 10.10:ä - ihme juttu. Täytyypä heittää läppäri vindoussin puolelle ja katsoa sieltä.  :-\



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 29.11.10 - klo:16.52 kirjoittanut Storck »

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #9 : 29.11.10 - klo:16.54 »
Asennan kaikki pakettivaraston kautta, en halua ylimääräistä verta nenästäni kaivaa.
Ei ole koko listassa, täytyypä pöytäkoneesta vilkaista.
Kuva läppärin Unetbootinin valikosta.

gedit. Eipä ole pöytäkoneen valikossakaan 10.10:ä - ihme juttu. Täytyypä heittää läppäri vindoussin puolelle ja katsoa sieltä.  :-\

Piti oikein tarkistaa oman koneen 10.10:lla:
Koodia: [Valitse]
unetbootin:
  Asennettu: (ei mitään)
  Ehdokas:   471-1ubuntu1
  Versiotaulukko:
     471-1ubuntu1 0
        500 http://fi.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick/universe i386 Packages

471 versio on tän vuoden kesäkuulta, joten ei ihme ettei löydy :)... Eli Ubuntu ei ole ilmeisesti jaksanut paketoida uudempaa.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #10 : 29.11.10 - klo:17.19 »
Asennan kaikki pakettivaraston kautta, en halua ylimääräistä verta nenästäni kaivaa.
Enpä laskisi Unetbootinin lataamista tuohon kategoriaan. Se on vain pieni ohjelma ilman ylimääräistä eli voi pistää sen vaikka /usr/local/bin/-hakemistoon suoraan tai sitten ajella omasta hakemistosta. Oletko koskaan kokeillut? Lataat sen, annat ajo-oikeudet ja (tupla)klikkaat sitä (tai ajat päätteestä tai miten nyt teetkään). Ubuntun paketointi nyt on vaan hieman ajastaan jäljessä. :P
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Storck

  • Vieras
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #11 : 29.11.10 - klo:17.22 »
Pitipä oikein ladata tähän vaimon koneeseen uusin Unetbootin Windows 7:kaan. Kyllä listassa on Ubuntu 10.10.. en jaksa kokeilla toimiiko.


Minun seiskasta ei kyllä löytyny.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #12 : 29.11.10 - klo:17.40 »
Minun seiskasta ei kyllä löytyny.

Ja versio oli? Ainakin uusin Unetbootin sisältää Ubuntu 10.10:n.

Pitää ymmärtää, että jos softan jokin versio on ilmestynyt ennemmin kuin Ubuntu 10.10, niin aika mahdotonta on olettaa että olisi listassa.

Storck

  • Vieras
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #13 : 29.11.10 - klo:17.53 »
Minun seiskasta ei kyllä löytyny.

Ja versio oli? Ainakin uusin Unetbootin sisältää Ubuntu 10.10:n.

Pitää ymmärtää, että jos softan jokin versio on ilmestynyt ennemmin kuin Ubuntu 10.10, niin aika mahdotonta on olettaa että olisi listassa.

En tiedä Unetbootinin versiota. Millä selität sitten sen että 11.04 löytyy listasta? Ei taida kuitenkaan olla Unetbootinin versiosta kiinni  :o

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #14 : 29.11.10 - klo:17.59 »
En tiedä Unetbootinin versiota. Millä selität sitten sen että 11.04 löytyy listasta? Ei taida kuitenkaan olla Unetbootinin versiosta kiinni  :o

Käsittääkseni Unetbootin ei päivittele listaa esimerkiksi nettiyhteyden yli, vaan se on staattisesti ohjelmoitu (korjatkaa jos olen väärässä).

Eli eihän tuossa listassa ole mitään 11.04:aa, vaan Ubuntun daily joka oli myös olemassa esimerkiksi silloin kun tuo Ubuntun repoista löytyvä kesäkuun 471 julkaistiin. Olisiha nuo 10.10, 11.04, 11.10, jnee.. voitu listata myös tuonne jo kesäkuussa 2010 kun luultavasti linkit ovat melko varmasti tiedossa, mutta olisiko se sinusta järkevää kun niitä ei olisi tuolloin kesäkuussa 2010 voinut ladata?
« Viimeksi muokattu: 29.11.10 - klo:18.01 kirjoittanut timbba »

Storck

  • Vieras
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #15 : 29.11.10 - klo:18.09 »
Oikeassa olet, nyt vindoussilla ja hain uusimman Unetbootinin ja listassa on 10.10.....

Ei ole 11.04 ei vaan nimenomaan Daily.

Aika ihmeellisesti tehty tämä härpäke.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #16 : 29.11.10 - klo:18.26 »
Aika ihmeellisesti tehty tämä härpäke.

Mä nyt en hoksaa oikein sun ajatuksenjuoksua. Miksi on ihmeellisesti tehty härpäke? Jos siis kesäkuussa 2010 julkaiset ohjelman, jossa on jokin lista sen hetken distroista, niin miksi siinä pitäisi olla tulevaisuuden 10.10?!?

Olisiha se hyvä jos se lataisi sen listan jostain netistä, niin silloin vanhemmatkin Unetbootinit olisivat "synkassa", mutta käsittääkseni se lista siinä on staattinen.

Edit: Ja toisekseen, se manuaalinen lataus ja sen manuaalisesti ladatun iso-tiedoston käyttö on aina olemassa. Itsekin käytän aina sitä...
« Viimeksi muokattu: 29.11.10 - klo:18.27 kirjoittanut timbba »

Storck

  • Vieras
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #17 : 29.11.10 - klo:19.01 »
Mä nyt en hoksaa oikein sun ajatuksenjuoksua. Miksi on ihmeellisesti tehty härpäke?

Olisiha se hyvä jos se lataisi sen listan jostain netistä, niin silloin vanhemmatkin Unetbootinit olisivat "synkassa", mutta käsittääkseni se lista siinä on staattinen.

Juuri tuosta syystä  8)

Asennan kaikki pakettivaraston kautta, en halua ylimääräistä verta nenästäni kaivaa.
Enpä laskisi Unetbootinin lataamista tuohon kategoriaan. Se on vain pieni ohjelma ilman ylimääräistä eli voi pistää sen vaikka /usr/local/bin/-hakemistoon suoraan tai sitten ajella omasta hakemistosta. Oletko koskaan kokeillut? Lataat sen, annat ajo-oikeudet ja (tupla)klikkaat sitä (tai ajat päätteestä tai miten nyt teetkään). Ubuntun paketointi nyt on vaan hieman ajastaan jäljessä. :P

Täytyy tehdä poikkeus näköjänsä, tuohan on muutenkin ihmeellinen ohjelma - ei varsinaisesti asennu edes vindoussille vaan joka kerta käynnistyy ladatusta tiedostosta. Termeistä ei tietoa  :D

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #18 : 29.11.10 - klo:19.09 »
Täytyy tehdä poikkeus näköjänsä, tuohan on muutenkin ihmeellinen ohjelma - ei varsinaisesti asennu edes vindoussille vaan joka kerta käynnistyy ladatusta tiedostosta. Termeistä ei tietoa  :D

Tuohan on vain plussaa :)

Storck

  • Vieras
Vs: Unetbootin vajavainen
« Vastaus #19 : 30.11.10 - klo:00.22 »
ajella omasta hakemistosta. Oletko koskaan kokeillut? Lataat sen, annat ajo-oikeudet ja (tupla)klikkaat sitä (tai ajat päätteestä tai miten nyt teetkään). Ubuntun paketointi nyt on vaan hieman ajastaan jäljessä. :P

Näin tein ja homma toimii. (ei aikaisempaa kokemusta, oon ihan aloittelija näissä nörttihommissa)
Siis laitoin omaan hakemistoon ja ajelen tarvittaessa sieltä. Kiitos.