Kirjoittaja Aihe: MythTV EIT lakkaa keräämästä 7 päivän jälkeen  (Luettu 1758 kertaa)

launila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Tervehdys

Minulla on HTPC-käytössä MythBuntu, jossa MythTV 0.23.0+fixes24158. Käytössä on kaksi Anysee E30C-viritintä.

Alla kuvaamaani vikaa esiintyi myös yhdellä virittimellä, luulin että kahdella olisi varmempaa muttei mennyt ainakaan parempaan suuntaan.

Olen ihmetellyt jo pidemmän aikaa miksi MythTV:n EIT-datasta tallennettu ohjelmaopas toimii vain noin 7 päivää MythTV:n käynnistyksestä. 7 päivän käynnissä olon jälkeen kantaan tallennetaan vain yksittäisiä pätkiä dataa, johon auttaa vain MythTV:n uudelleenkäynnistys. On siellä aiemmillakin päivillä yksittäisiä aukkoja, mutta niistä ei ole vielä ollut haittaa.

Tällä hetkellä olen säätänyt siten, että EIT timeout on 9 minuuttia, kokeilin myös 5 ja 15 arvoja mutta molemmilla meni huonompaan suuntaan. Ohjelmatietoa aletaan keräämään, kun viritin on ollut idlenä 60 sekuntia. Käytössä on aktiivinen EIT-keräys. Molemmat virittimet on kytketty aina päällä-tilaan, jottei mikään muu ohjelma pääse vetämään niitä välistä.

Olen yrittänyt etsiä netistä vastausta probleemaan useaan otteeseen, mutten ole löytänyt. Ainoastaan yhden toisen vastaavan tapauksen kuvaus löytyi, muttei siitäkään ollut apua.

Toinen ongelma on se että esim. torstain Silminnäkijä-ohjelma on kaksi kertaa kannassa, josta nauhoitustoiminto sitten näyttää kivasti molemmat allekkain; tuplien poisto osaa kyllä jättää toisen nauhoittamatta. Tietokannasta katsottuna kahden erillisen rivin välillä alku- ja loppuajat ovat hieman poikkeavat toisistaan. Eikö MythTV osaa katsoa ohjelmaopasdataa tallentaessa, että samalla otsikolla ja kanavalla olevat yli 90% päällekkäin menevät ohjelmat ovat oikeasti yksi ja sama?

Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä miten saisin EIT-keräyksen toimimaan kunnolla tuolla kokoonpanolla?

Tiedän että cron-scriptillä voisin starttailla MythTV:n uusiksi vaikka joka yö, muttei sekään tunnu oikein järkevältä. Haluan pitää HTPC:n sellaisena että se toimii ilman nettiäkin, joten XMLTV ei tule kyseeseen.

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: MythTV EIT lakkaa keräämästä 7 päivän jälkeen
« Vastaus #1 : 25.11.10 - klo:20.06 »

itse en ole törmännyt mutta google mythtv ja EID antoi erilaisia valistuneita arvauksia...

channels.donf onglema.

http://blog.fredrikbostrom.net/2010/03/16/missing-eit-in-mythtv-0-22-welho-helsinki

ja nvidia kortti ongelma...

http://www.linuxtv.fi/viewtopic.php?p=24929#24929
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään