Kirjoittaja Aihe: Mikrofoni ei toimi?  (Luettu 2088 kertaa)

luisfigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Mikrofoni ei toimi?
« : 17.11.10 - klo:15.51 »
Olen muuttamassa Ruotsiin ja pitäisi äitimuorin koneessa saada mikrofoni toimimaan Skypessä ja muuallakin. Käyttiksenä on Ubuntu 10.10.

Olen kokeillut kaikkia eri vaihtoehtoja ääniasetuksissa eikä siltikään toimi, olisko ideoita millä tuon mikin saisi toimimaan vai onko kyseessä samanlainen ratkaisematon ongelma kuin webcameran käyttäminen messengerissä?

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Mikrofoni ei toimi?
« Vastaus #1 : 17.11.10 - klo:17.18 »
Oletko kokeillut alsamixerin kautta? Avaa pääte (Sovellukset>Apuohjelmat>Pääte). Kirjoita päätteeseen
Koodia: [Valitse]
alsamixer Mene kohtaan MIC. Voit liikkua nuolinäppäimillä. Äänenvoimakkuutta voit lisätä nuoli-ylös jos volumet ovat nollilla. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

luisfigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Mikrofoni ei toimi?
« Vastaus #2 : 18.11.10 - klo:10.17 »
Hei Timo,

Ei vaikuttanut mitään, vaikka alsamixerissä mikrofonin äänenvoimakkuus olikin nollilla.

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
Vs: Mikrofoni ei toimi?
« Vastaus #3 : 18.11.10 - klo:10.45 »
Mikä tietokone äidilläsi on? Omassa miniläppärissä on "ominaisuus" että pitää hieman kikkailla saadakseen mikrofonin toimimaan:
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport/Machines/Netbooks#Acer Aspire One 532h

ja tuon lisäksi pitää skypen asetuksista laittaa, ettei skype saa säätää itse asetuksia, kun muuten se tekee mikrofonin taas toimimattomaksi.

Mutta kerro tuo koneen merkki ja malli, niin varmaan tulee parempia vastauksia.
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo:10.47 kirjoittanut Jiku »
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

luisfigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Mikrofoni ei toimi?
« Vastaus #4 : 18.11.10 - klo:12.50 »
Oon sen koneen itse kasannut joskus pari vuotta sitten AMD 2800+ ja Asus A7V600 + SB Audigy 2-äänikortti