Kirjoittaja Aihe: Google Chrome päivittymään  (Luettu 3570 kertaa)

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Google Chrome päivittymään
« : 11.11.10 - klo:00.59 »
Tulipa lopulta liityttyä tällekin foorumille.

Ihmetyttää kun Chrome ei nyt sitten olekaan päivittynyt uusimpaan versioon. 6.0.jotain beta on vaan sitkeästi, vaikka jo 8. beta versio on näköjään jo ilmestynyt. Ei se ole kyllä haitannutkaan, mutta periaatteesta sekin saisi olla kunnolla päivitettynä.

Ennen kun päivitin tähän Ubuntu 10.04.1 LTS, edellisestä LTS-versiosta, Chrome päivittyi ihan hyvin. Ainakin nyt kun käynnistän Ubuntun, tulee hämmentävä ilmoitus että "Verkkopalveluiden etsintä kytketty pois päältä", ja että toimialueena olisi nyt .lokal ... kuitenkin nettiyhteys toimii ihan hyvin, samoin päivitysten hallinta toimii sinänsä. Kait tuo ilmoitus pitää ottaa juuri niinkuin siinä sanotaan: elikkäs en kuulu mihinkään sisäiseen verkkoon tms, vaan ihan tavallinen nettiyhteys riittää sellaisenaan.

Kun päivitin verkosta suoraan tähän Ilvekseen, tuli jokin virhe eikä päivitys mennytkään loppuun asti!

Nyt olen jo kuukausia katsellut ja käyttänyt, että mites tämä sitten toimii - muuta en ole huomannut että käynnistettäessä tulee ilmoitus virheestä kuvakkeesta yläpaneelissa. Sinne ei tule kaiuttimen kuvaketta, josta säätää äänenvoimakkuutta, mutta olen määritellyt niin ett alt+nuoli ylös voimistaa ja alt+nuoli alas laskee äänen voimakkuutta. Silloin oikeaan yläkulmaan tulee vaakasuuntainen palkki, mutta ei mitään muuta. Joten se ei haittaa. Päivitysten hallinta myös etsii joka päivä päivityksiä, ja se toimii sinänsä, mutta siitäkään ei tule yläpalkkiin kuvaketta. Mutta alapalkkiin voi tulla välkkyvä painike, jos on löytynyt päivitettävää. Mutta se kannattaa mieluummin sulkea, ja käynnistää päivitysten hallinta normaalisti niinkuin muutkin ohjelmat. Muuten menee takkuiseksi.

Tuli sepustettua tämä tähän, kun en tiedä onko sillä mitään tekemistä Chromen päivityksen kanssa.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Google Chrome päivittymään
« Vastaus #1 : 11.11.10 - klo:13.19 »
Moro,

Mitä kautta olet asentanut ?? Olen itse asentanut Ubuntun ohjelmistovalikosta ja päivittyy aivan mainiosti ?? Jossain ketjussa oli repotkin, mutta se oli beta-versioon..

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: Google Chrome päivittymään
« Vastaus #2 : 12.11.10 - klo:00.24 »
Moro,

Mitä kautta olet asentanut ?? Olen itse asentanut Ubuntun ohjelmistovalikosta ja päivittyy aivan mainiosti ?? Jossain ketjussa oli repotkin, mutta se oli beta-versioon..

Käynnistin päivitysten hallinnan erityisellä tavalla, eli komentoriville (tai alt+F2) update-manager -d

Mutta pitäisköhän Ghromelle tehdä niinkuin Wintöötissä: asentaa uusin versio itse suoraan päälle vaan? Ei huvittaisi enää sellainen tee-se-itse.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Google Chrome päivittymään
« Vastaus #3 : 12.11.10 - klo:08.03 »
sudo apt-get upgrade <paketinnimi> komennolla voit yksittäisen paketin päivittää
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Google Chrome päivittymään
« Vastaus #4 : 12.11.10 - klo:10.59 »
Taitaa olla helpointa, että poistat Chromen paketin synapticista ja sen jälkeen asennat sen tuolta Ubuntun sovellusvalikosta, niin päivittelee itseään automaattisesti..
Edit: ja onhan päivitysvaihtoehdot laitettu ohjelmalähteistä kuntoon.. Olen nyt työkoneella, niin en muista niitä ulkoa, mutta voin palata illalla asiaan..

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Google Chrome päivittymään
« Vastaus #5 : 12.11.10 - klo:12.17 »
Aikaisemmin syksyllä vastasin Chromiumin päivitykseen http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33496.0;prev_next=next . Samalla tavalla Chromen päivitys tapahtuu eli pitää lisätä ohjelmalähteet koska muuten ei päivity. Itse en löytänyt Chromea ollenkaan synapticin kautta, johtuukohan siitä että on Chromium 8.0 asennettuna? En ole vieläkään täysin ymmärtänyt näiden eroja mutta eikö Chromium ole jonkinlainen Chromen beta tai RC? En ole huomannut logon ja nimen lisäksi oikeastaan mitään eroa vaikka molemmat on päivittäisessä käytössä eri koneilla.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Google Chrome päivittymään
« Vastaus #6 : 12.11.10 - klo:12.46 »
Chromium on käsittääkseni avoimen koodin projekti, josta otetaan haluttuja ominaisuuksia Chromeen. En tiedä, kehitetetäänkö Chromeen jotain ominaisuuksia suoraan, jolloin niitä ei löytyisi Chromiumista.

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: Google Chrome päivittymään
« Vastaus #7 : 16.11.10 - klo:00.37 »
sudo apt-get upgrade <paketinnimi> komennolla voit yksittäisen paketin päivittää

Voihan päivityksen tehdä monella tavalla. Itse odotin ja odotin, että koska tämän LTS-version päivitys tulee päivitysten hallintaan, ei alkanut kuulumaan. (Eikös sen pitäis tulla automatic, kun päivittää LTS 8.04 LTS:stä 10.04.1:teen?!)

Sitten aivan muuta kautta sain tietää, että se päivitys on saatavissa, samalla oli ohje kuvaamaani komentoon (tietysti ensin tuo sudo). Se toi esille samanlaisen päivityksen ikkunan, kuin on kuvattuna vaikka tämän sivun linkeiltä http://wiki.ubuntu-fi.org/Paivittaminen/10.04. Sitten ei kun vaan noutamaan ja asentamaan. En edes muista enää mistä sain tuon vihjeen ja ohjeen päivityksen saatavuudesta.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: Google Chrome päivittymään
« Vastaus #8 : 16.11.10 - klo:00.48 »
Taitaa olla helpointa, että poistat Chromen paketin synapticista ja sen jälkeen asennat sen tuolta Ubuntun sovellusvalikosta, niin päivittelee itseään automaattisesti..
Edit: ja onhan päivitysvaihtoehdot laitettu ohjelmalähteistä kuntoon.. Olen nyt työkoneella, niin en muista niitä ulkoa, mutta voin palata illalla asiaan..

Niin tuo Synaptic -  ei sielläkään näy mitään muuta Chromen versiota, kuin 6.0.472.33-r55501, muuta ei ole edes saatavilla. Kait siihen on nyt on vain uskottava. Toisaalta ei ole tullut mitään ongelmia tuonkaan version kanssa, eikä tunnu olevan paljoa ylimääräistä aikaakaan! En näe sitä sovellusvalikoimastakaan, sekö pitäisi päivittää?

Ennen päivitystä LTS:n uusimpaan versioon myös Chrome päivittyi hyvin, välillä tiheäänkin.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Google Chrome päivittymään
« Vastaus #9 : 16.11.10 - klo:01.23 »
Chromesta löytyisi uudempi versio synapticin kautta jos olisi ohjelmalähteet asennettuna. Ilman ohjelmalähteitä päivitys ei nyt vain voi onnistua. Chromelle en noin vain löydä ppa:ta mutta Chromiumille esim ppa:chromium-daily/beta kun tämän lisää ohjelmalähteisiin niin  päivitys toimii. En ole varma mutta sama ohjelmalähde voi toimia Chromiumin lisäksi myös Chromelle