Kirjoittaja Aihe: Evolutioniin teemoja?  (Luettu 2922 kertaa)

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Evolutioniin teemoja?
« : 08.06.06 - klo:14.49 »
Onko kukaan löytänyt teemoja evolutiooniin tai siis sellaista teema/ikoni pakettia joka vaikuttaa myös evolutioniin.
Evolution kun näyttäisi tukevan sellaista ominaisuutta, mutta en löytänyt yhtään järkevän näköistä teemaa.

En nimittäin pidä evolutioniin vakio teemasta/kuvakkeista.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Evolutioniin teemoja?
« Vastaus #1 : 08.06.06 - klo:19.18 »
Onko kukaan löytänyt teemoja evolutiooniin tai siis sellaista teema/ikoni pakettia joka vaikuttaa myös evolutioniin.

juu, sinähän tosiaan teidätkin, että evolution käyttää ikoneita suoraan gtk:n stock ikoneista ja on täten teemattavissa vaihtamalla gtk-teemaa. tämä takaa yhtenäisen käyttöliittymän ulkoasun sovelluksille.

Evolution kun näyttäisi tukevan sellaista ominaisuutta, mutta en löytänyt yhtään järkevän näköistä teemaa.

juu, kaikki hyvin tehdyt gtk-softat käyttävät stock-ikoneita aina kun mahdollista. nyt näyttää siltä, että valtaosa teemojen tekijöistä on nähnyt oletusimaget siinä määrin hyviksi, ettei ole jaksanut tehdä uusia ja hienompia. olet siis vähemmistössä ;)

paitsi nyt kun testasin tuota hommaa, niin kyllä minulla vaihtuivat evolutionista (ainakin melkein) kaikki ikonit kun vaihdoin humanin ja clearlooksin välillä. evolution vaan vaati välissä uudelleenkäynnistyksen.

tarvittaessa sinä voit tietysti kopioida haluamasi näköiset ikonit haluamaasi teemaan, muttaaksesi niiden ulkonäköä.
Janne

Waltsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Re: Evolutioniin teemoja?
« Vastaus #2 : 08.06.06 - klo:23.37 »
Ite tahtosin nähä kyllä thunderbirdin seuraavassa julkasussa, mutta, se vaan on mun toive :)

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Evolutioniin teemoja?
« Vastaus #3 : 09.06.06 - klo:20.32 »
paitsi nyt kun testasin tuota hommaa, niin kyllä minulla vaihtuivat evolutionista (ainakin melkein) kaikki ikonit kun vaihdoin humanin ja clearlooksin välillä. evolution vaan vaati välissä uudelleenkäynnistyksen.

Osa muuttuu osa ei. Noita stock_mail alkuisia ikoneita ei näytä olevan kovin monessa teemassa. Ubuntun oletuksissakaan niitä ei ole kuin gnome-icon-theme:ssä josta evolutionkin ne oletuksena lataa.


tarvittaessa sinä voit tietysti kopioida haluamasi näköiset ikonit haluamaasi teemaan, muttaaksesi niiden ulkonäköä.

Testailin tuota, mutta en oikein löytänyt hyviä ikoneita joka kohtaan ja toisekseen tuo on aika iso homma. Eikä minussa ole niin paljon graafikon vikaa, että osaisin omiakaan tehdä.


Ite tahtosin nähä kyllä thunderbirdin seuraavassa julkasussa, mutta, se vaan on mun toive :)

Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit? Mutta tästä tuli mieleen, että vois tietysti kopsata thunderbirdistä ikonit evolutioniin liekköhän tuo lisenssien mukaan sallittua? Käyttäisin, muuten thunderbirdiä, mutta OpenSync ei toimi kuin evolutionin kanssa kunnolla ja sunbirdin kalenteri ei ole vielä kovin hyvä.


EDIT: Tuli vielä sellainen mieleen, että tukeeko Evolution svg ikoneita? Kun noita näyttäisi löytyvän vaikka mihinkä lähtöön, eikä tulisi ongelmia kokojen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 09.06.06 - klo:20.40 kirjoittanut LittleLion »

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Evolutioniin teemoja?
« Vastaus #4 : 09.06.06 - klo:21.57 »
EDIT: Tuli vielä sellainen mieleen, että tukeeko Evolution svg ikoneita? Kun noita näyttäisi löytyvän vaikka mihinkä lähtöön, eikä tulisi ongelmia kokojen kanssa.

Jos se on gtk-pohjanen niin sittenhän sen pitäis tukea, ottaen huomioon että gtk-ikoneiksi svg kelpaa..

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Evolutioniin teemoja?
« Vastaus #5 : 09.06.06 - klo:22.46 »
paitsi nyt kun testasin tuota hommaa, niin kyllä minulla vaihtuivat evolutionista (ainakin melkein) kaikki ikonit kun vaihdoin humanin ja clearlooksin välillä. evolution vaan vaati välissä uudelleenkäynnistyksen.

Osa muuttuu osa ei. Noita stock_mail alkuisia ikoneita ei näytä olevan kovin monessa teemassa. Ubuntun oletuksissakaan niitä ei ole kuin gnome-icon-theme:ssä josta evolutionkin ne oletuksena lataa.

mikäs sinulla ei muuttunut? minulla ainakin muuttuivat kaikki noiden kahden mainitsemani teeman välillä, kunhan evolutionin käynnisti uudelleen.

EDIT: Tuli vielä sellainen mieleen, että tukeeko Evolution svg ikoneita? Kun noita näyttäisi löytyvän vaikka mihinkä lähtöön, eikä tulisi ongelmia kokojen kanssa.

en ole evolutionin lähdekoodia lukenut, mutta koska evolution selvästi käyttää stock-ikoneita ja stock-ikoneita ladattaessa ei määritellä ikonin nimeä vaan ainoastaan ikonin id ja pyydetty koko ja koska gtk+ itse tukee tässä tilanteessa svg-formaattia, niin pakkohan tuohon on vastata myöntävästi.

silti, koska skaalaus ei toimi joka kokoon aivan optimaalisesti, on teemoilla yleensä parinkin eri koon png-kuvat valmiina, joita sitten luonnollisesti käytetäänkin ja onhan tuo tietty hitusen nopeampaakin.
Janne

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Evolutioniin teemoja?
« Vastaus #6 : 09.06.06 - klo:23.30 »
mikäs sinulla ei muuttunut? minulla ainakin muuttuivat kaikki noiden kahden mainitsemani teeman välillä, kunhan evolutionin käynnisti uudelleen.

No näkyy ne muuttuvan. Muutos oli vain niin pieni, että en heti huomannut.

Ongelma näkyy myös johtuvan siitä, että jos joku ohjelma tarvitsee kuvaketta mitä ei käytössä olevassa iconi paketissa ole se ladataan gnome-icons-theme paketin kuvakkeista. Onkohan tuota mahdollista vaihtaa jotenkin? Muuten kuin linkittämällä tuo /usr/share/icons/gnome kansio jonnekkin muualle tai korvaamalla nuo kuvakkeet? Ja kannattaisiko tänne kehitellä joku vähän Ubuntumaisempi iconi paketti jota käytettäisiin sitten vakiona kaikissa ohjelmissa?


en ole evolutionin lähdekoodia lukenut, mutta koska evolution selvästi käyttää stock-ikoneita ja stock-ikoneita ladattaessa ei määritellä ikonin nimeä vaan ainoastaan ikonin id ja pyydetty koko ja koska gtk+ itse tukee tässä tilanteessa svg-formaattia, niin pakkohan tuohon on vastata myöntävästi.

Joo näkyy toimivan. Hyvä.


silti, koska skaalaus ei toimi joka kokoon aivan optimaalisesti, on teemoilla yleensä parinkin eri koon png-kuvat valmiina, joita sitten luonnollisesti käytetäänkin ja onhan tuo tietty hitusen nopeampaakin.

Joo no en vielä törmännyt tuohon skaalaus ongelmaan. Mietinkin tuota, että kuinka paljon tuo kuormittaa konetta jos kaikki ohjelmat käyttävät vain ja ainoastaan svg kuvakkeita?


EDIT: en näköjään ole ainoa jonka mielestä Ubuntuun tarvittaisiin uusia ikoneita:
https://wiki.ubuntu.com/DapperUbuntuIcons
https://wiki.ubuntu.com/DapperUbuntuPanelIcons
« Viimeksi muokattu: 09.06.06 - klo:23.41 kirjoittanut LittleLion »