Kirjoittaja Aihe: Asus eee 900 Akun ongelma.  (Luettu 2782 kertaa)

vilpas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Asus eee 900 Akun ongelma.
« : 31.10.10 - klo:17.44 »
Terve mulla on eee 900 ja ubuntu 10.10.
Ongelma on tämänlainen:
Kun olen käyttänyt konetta 15-30 Minuuttia akkukäytöllä ubuntu laittaa valmiustilaan heittäen herjan että akku on kriittisessä tilassa.
tämän jälkeen kun herättelen konetta niin voin olla sen muutaman tunnin akkukäytöllä (välillä heittää valmiustilaan ilmoituksen jälkeen)
Tämä on aika inhottava vika Kubuntussa tätä ei ollut

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Asus eee 900 Akun ongelma.
« Vastaus #1 : 31.10.10 - klo:18.48 »
Syntyjä syviä en tiedä, mutta tuota tautia on ollut liikkeellä. Täällä siitä lisää juttua:

 http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=21528.240

Ei kai siihen mitään selvää tullut, mutta ihan suoraan se ei ole laitteesta, eikä jakelusta kiinni. Minulla on eee 901 ja siinä 10.04 decktop, siis ei netbook, ja hyvin toimii lataus.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

ronodown

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Asus eee 900 Akun ongelma.
« Vastaus #2 : 02.11.10 - klo:16.01 »
Itselläni on nyt Netbook 10.10 ja Asus901 toimii moitteetomasto. Mokkulakin asentui heittämällä.

jukka

J3K

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Asus eee 900 Akun ongelma.
« Vastaus #3 : 02.11.10 - klo:22.57 »
Terve mulla on eee 900 ja ubuntu 10.10.
Ongelma on tämänlainen:
Kun olen käyttänyt konetta 15-30 Minuuttia akkukäytöllä ubuntu laittaa valmiustilaan heittäen herjan että akku on kriittisessä tilassa.
tämän jälkeen kun herättelen konetta niin voin olla sen muutaman tunnin akkukäytöllä (välillä heittää valmiustilaan ilmoituksen jälkeen)
Tämä on aika inhottava vika Kubuntussa tätä ei ollut
Itsellä oli tuossa samaisessa 8.04, 8.10, 9.10 ja 10.04 Ubuntut ainoana ongelma kahdessa jälkimmäisessä herja alhaisesta varaustasosta joka bootissa. Nyt koneella pörrää 10.10 Lubuntu ja samaa erroria heittää. Sen korjaamiseen löytyy ohje Ubuntun eee-optimiointisivulta. Tosin ex4 journaloinnillaan saattaa imeä akunkestoa kuten Thafox muistaakseni keroi joskus?

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Asus eee 900 Akun ongelma.
« Vastaus #4 : 03.11.10 - klo:01.27 »
Terve mulla on eee 900 ja ubuntu 10.10.
Ongelma on tämänlainen:
Kun olen käyttänyt konetta 15-30 Minuuttia akkukäytöllä ubuntu laittaa valmiustilaan heittäen herjan että akku on kriittisessä tilassa.
tämän jälkeen kun herättelen konetta niin voin olla sen muutaman tunnin akkukäytöllä (välillä heittää valmiustilaan ilmoituksen jälkeen)
Tämä on aika inhottava vika Kubuntussa tätä ei ollut
Itsellä oli tuossa samaisessa 8.04, 8.10, 9.10 ja 10.04 Ubuntut ainoana ongelma kahdessa jälkimmäisessä herja alhaisesta varaustasosta joka bootissa. Nyt koneella pörrää 10.10 Lubuntu ja samaa erroria heittää. Sen korjaamiseen löytyy ohje Ubuntun eee-optimiointisivulta. Tosin ex4 journaloinnillaan saattaa imeä akunkestoa kuten Thafox muistaakseni keroi joskus?

Tuo on itse asiassa edelleen auki. 10.04 ilmoittaa kapasiteetin olevan reilusti alle puolessa. Pitäisi testata tuota 9.04:llä, että näkisi, johtuuko vain uudemmasta versiosta vai onko akku oikeasti menettänyt noin radikaalisti kapasiteettiaan ja vielä juuri samaan aikaan kuin päivitin versiota.

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Asus eee 900 Akun ongelma.
« Vastaus #5 : 03.11.10 - klo:14.19 »
Aika metka juttu tuo akun varauksen virheilmoitus. Voisiko asia liittyä siihen päivitykseen 10.04:ään? Siis päivittämällä? Minä nimittäin asensin ihan poltetun maan taktiikalla, eikä taakse ollut katsomista kun jyräsin 9.04:n (rauha hänen muistolleen) ylitse, ja asensin puhtaalla asennuksella Lucidin eee 901 koneeseen ja tuota akkuvaikeutta ei ole ollut lainkaan. Ei myöskään mitään ylilämpöjä. Noita kahta peikkoa eniten vierastin ja pidin Jauntyn lokakuulle asti, mutta turhia oli ennakkoluulot.

Mainittakoon vielä, että toisella koneella (Asus A6R) oli sekoilua akun kanssa, mutta lopulta sekin asettui ja syyksi voitaneen lukea se, että vaihdoin uuden akun ja käytin kokeeksi sitä vanhaa myös. Se oli liika latauksen logiikalle, eikä mikään ihme. :)
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Asus eee 900 Akun ongelma.
« Vastaus #6 : 03.11.10 - klo:16.23 »
Aika metka juttu tuo akun varauksen virheilmoitus. Voisiko asia liittyä siihen päivitykseen 10.04:ään? Siis päivittämällä?

Oli tuo puhdas asennus minullakin. Ainoastaan joitain konffifiluja palautin vanhasta asennuksesta ja niillä ei taatusti ollut tuon kanssa mitään tekemistä :)

vilpas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: Asus eee 900 Akun ongelma.
« Vastaus #7 : 11.12.10 - klo:14.17 »
no laitoin kubuntu 10.10 niin alkoi toimimaan