Kirjoittaja Aihe: Huonosti toteutetut nettisivut  (Luettu 2222 kertaa)

J3K

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Huonosti toteutetut nettisivut
« : 30.10.10 - klo:21.13 »
Tuossa viikon kun olin hitaan netin ja koneen varassa pisti silmään oikein muutamaan otteeseen huolella bloatitut sivustot. Käynnistäkäpää terminaalissa top ja sitten surffaate vaikkapa tänne: http://www.iltalehti.fi/urheilu/?ref=yn

Kyllä, yli 90% suoritintehosta menee jonnekin vaikka on ABP käytössä. Tuossa nyt vain yksi esimerkki...

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Huonosti toteutetut nettisivut
« Vastaus #1 : 30.10.10 - klo:22.10 »
Ja muistaakseni kun telkku.comin kautta menee iltalehden sivuille jollakin mobiililaitteella niin tulee kysymys haluatko siirtyä mobiililaitteelle optimoituun versioon sivuista, jos vastaat "NO", päädyt bloattisivulle joka aukeaa n. 5 tuntia ja jos vastaat "YES" niin päätyy mobiililaitteelle optimoituun loputtomaan luuppiin joka lataa jotain sivua vaikka maailman tappiin ellei selainta sulje.
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

eraggo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: Huonosti toteutetut nettisivut
« Vastaus #2 : 30.10.10 - klo:22.39 »
Itse usein hitaampien nettiyhteyksien käytön aikana en mene ns. suurille sivuille; tyydyn siihen tarjontaan, joka on tarkoitettu juuri hitaille internetyhteyksille (m.iltalehti.fi, m.kl.fi jne.)

J3K

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Huonosti toteutetut nettisivut
« Vastaus #3 : 30.10.10 - klo:22.59 »
Itse usein hitaampien nettiyhteyksien käytön aikana en mene ns. suurille sivuille; tyydyn siihen tarjontaan, joka on tarkoitettu juuri hitaille internetyhteyksille (m.iltalehti.fi, m.kl.fi jne.)

Hitaalla tarkoitin 1 megan yhteyttä. Luurin GPRS-yhteydellä m.iltalehti ja naamakirja aukeavat ihan siedettävästi.

olle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: Huonosti toteutetut nettisivut
« Vastaus #4 : 08.11.10 - klo:17.42 »
AdBlock ja FlashBlock auttavat ... ainakin jonkin verran

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Huonosti toteutetut nettisivut
« Vastaus #5 : 08.11.10 - klo:18.07 »
Tuossa viikon kun olin hitaan netin ja koneen varassa pisti silmään oikein muutamaan otteeseen huolella bloatitut sivustot. Käynnistäkäpää terminaalissa top ja sitten surffaate vaikkapa tänne: http://www.iltalehti.fi/urheilu/?ref=yn

Kyllä, yli 90% suoritintehosta menee jonnekin vaikka on ABP käytössä. Tuossa nyt vain yksi esimerkki...

Tämä ilmiö on kyllä hitusen ärsyttävää. Mainonnasta voidaan olla montaa mieltä, mutta ei ole vältämättä ihan optimoitu kaikkea mitä silläkin sivulla näytetään.