Kirjoittaja Aihe: blobo  (Luettu 4256 kertaa)

savinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
blobo
« : 29.10.10 - klo:16.17 »
Moikka! Olen ostanut tuon blobo pallon ( josta nelosellakin ohjelma pyörii) n. puoli vuotta sitten. silloin koneella oli windows mutta nykyään tietty ubuntu.. Olisko mitään mahdollisuutta saada tämä windowsille ja macille tarkoitettu blobo toimimaan ubuntussa?

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: blobo
« Vastaus #1 : 02.11.10 - klo:16.27 »
Jos siinä on asennusromppu, se saattaa toimia Winellä.

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: blobo
« Vastaus #2 : 04.11.10 - klo:22.20 »
Jos siinä on asennusromppu, se saattaa toimia Winellä.
Mutta itse bloboa ei saa varmasti toimaan koska sille ei ole tukea winessä. Ainut miten edes saattaisi toimia "linuxsissa" on virtualboxissa olevassa windowsissa. (olettaen että se peli käyttää opengl:lää eikä directx:sää)

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: blobo
« Vastaus #3 : 22.12.10 - klo:02.01 »
Itse peli ei kiinnosta, mutta saisko bloboa toimimaan bluethooth hiirenä? Olisi kiva kotiteatterin kaukosäädin. Ubuntu tunnistaa blobon BLOBO pelipallona ja kun painan jatka niin saan ilmoituksen  Laitteen "BALL blobo" asetusten teko epäonnistui. Laite kuitenkin tunnistuu oikealla nimellä joten varmaan on jotain mahdollisuuksia saada toimimaan.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: blobo
« Vastaus #4 : 22.12.10 - klo:10.44 »
Itse peli ei kiinnosta, mutta saisko bloboa toimimaan bluethooth hiirenä? Olisi kiva kotiteatterin kaukosäädin. Ubuntu tunnistaa blobon BLOBO pelipallona ja kun painan jatka niin saan ilmoituksen  Laitteen "BALL blobo" asetusten teko epäonnistui. Laite kuitenkin tunnistuu oikealla nimellä joten varmaan on jotain mahdollisuuksia saada toimimaan.

En usko tuon nimen näkymisen parantavan mahdollisuuksia. Se nimittäin kuuluu Bluetoothin toimintaan. Toki jos se blobo toimii standardina Bluetooth-hiirenä. voi ollakin jotain mahdollisuuksia. Varmaankin pitäisi lukea ohjekirjasta minkä pin-koodin se pallo haluaa (en tiedä onko muita tapoja yhdistää Bluetooth-laitteita). On nähtävästi vielä sen verran harvinainen kapistus, ettei löydy googlella pahemmin tietoa. Olisihan se kiva jos joku osaisi reverseengineerata tuon vaikkapa virtualboxin avulla. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: blobo
« Vastaus #5 : 22.12.10 - klo:11.44 »
Ohjekirjassa ei ole mitään mainintaa pinkoodista ja 0000,1111 tai 1234 ei toimi eikä myöskään automaattinen pinkoodi joka näköjään arpoo joka kerta uuden numerosarjan. Lähetin blobon sivujen kautta palautetta että haluaisin saada toimimaan myös linuxilla, saa nähdä mitä vastataan.