Jos Göran viitsit, niin voitko kokeilla esim. 9.04:n asennustikulla livenä ajettuna, paljonko akku kestää? Pitäisi omalla koneella testata tuota, mutta kun se on palvelimena ja siinä pyörii kaikenlaista, sitä ei mielellään sammuttaisi.
Versiota 9.04 en ole testannut, mutta olen nyt testannut 10.10 netbookin akkukeston ja se vaikuttaisi olevan hieman parempi kuin 10.10 perusversiolla. Eron suusruusluokka on että perusversiolla akku kesti vain vähän päälle 2 t ja netbookilla täydet 3 t. (Teho-akku 6600 mAh, mutta se on siis huono, kapasiteetti vain 46.6 %)
Olen nyt saanut netbookin näyttämään siistiltä ja se toimii muuten hyvin, mutta mobile broadband ei minulla toimi vaikka se toimi perusversiossa. Myös adobe flash playerin kanssa on ongelmia, en ole saanut sitä ladattua.
Eikö 9.04:llä ole se ongelma, että sen tuki loppuu pian? Muuten voisin ajatella siirtyväni siihen. Jos ehdin, voin silti testata sen akunkestoa, koska kiinnostaisi tietää, miten suuria eroja näissä on. Mutta nyt en ehdi ainakaan viikkoon sitä tehdä, koska minulla ei ole sitä valmiina tikukka ja lataaminen verkosta kestää minun yhteydelläni lähes 2 t. Ellei sellainen homma onnistu, että saisin pöytäkoneellani tehtyä käynnistystikun käyttämällä cd: tä lähteenä. Minulla nimittäin on 9.04 cd, mutta tavitsen sen tikulle eeepc:tä varten. Jos se onnistuu, voisin ensi viikon aikana mahdollisesti ehtiä, mutta en ole siitäkään nyt ihan varma.
Göran