Moi!
Aikaa on jo kulunut ja minun EeePC901 kaksi ongelmaa ovat osittain ratkenneet. Alkuperäinen ongelmani 1) oli, että Xandrosista siirryttyäni Ubuntuun koin akkukeston polittuneen ja halusin kokeilla Xubuntua, jota 2) en saanut USB-tikulta ladattua.
1): Taitaa olla sellainen yhteensattuma, että pääsyy akkukeston tippumiseen onkin akku itse, joka on yli pari vuotta vanha.
2): Onnistuin lopulta tekemään USB-tikulle boot-tiedoston Ubuntun omalla ohjelmalla, joka löytyy Administration alta. Ohjeet löytyy ainakin Ubuntun englanninkielisistä pääsivuilta. Voi olla, että minulle vihjastu tästä ohjeesta ja menetelmästä näillä keskustelusivuillakin, mutta noviisina ei kaikkia vinkkejä tullut kokeiltua.
Nyt olen taas palannut Ubuntuun ja aioin ostaa uuden akun. Mutta pari ongelmaa on vielä.
Käynnistyksessä tulee pitkä liuta "udev 81 worker, did not accept message, connection refused, kill it" vikailmoituksia. Katselin keskustelulistoja ja totesin, että niitä tulee muillekin. Ehkä niistä ei ole toiminnan kannalta mitää merkitystä. En löytänyt mitää konstia saada niitä poiskaan.
Toinen juttu on että nyt langattoman verkon aktvointiledi palaa koko ajan enkä löydä paikkaa, mistä saisin piirin sammutettua. En tarvitse langattomia verkkoja joten piiri olisi paras saada de-aktivoitua virrankulutuksenkin takia. Xandros-ohjelmassa löysin paikan, josta sain sen tehtyä, mutta en Ubuntu 10.10:stä.
Göran