Kirjoittaja Aihe: Empathy ja lisäyspyynnöt itseltä ym.  (Luettu 1501 kertaa)

Tero Kankaanperä

• Käyttäjä
    • Profiili
Empathy ja lisäyspyynnöt itseltä ym.
« : 20.10.10 - klo:18.37 »
Käytössä Ubuntu 10.04 32bit ja Empathy 2.30.3
Minulla on Empathyssä käytössä MSN/Live-tilejä (tosin vain yksi päällä, mutta kolmen tiedot asetettuna) ja Jabber-tili (Olark/Hab.la). Seuraava ongelma esiintyy vain mesetilien kanssa.
Olen kesästä alkaen törmännyt usein tilanteeseen, että Empathy ilmoittaa uudesta lisäyspyynnöstä (joku haluaa minun hyväksyvän hänet kaverikseen) ja tarjoaa minulle hyväksyttäväksi omia tietojani (oma mese-osoitteeni sekä osoitteena että nimenä). Ongelma ratkeaa Empathyn uudelleen käynnistyksellä, sitten pyyntö tulee oikein läpi. Koskaan en kuitenkaan voi valita kontaktille ryhmää tuossa vaiheessa, se tieto ei vain mene läpi vaan minun on tehtävä se joka tapauksessa avaamalla hyväksytty kontakti muokattavaksi myöhemmin. Jos taas itse yritän lisätä kontaktin, kirjoitettuani tai liitettyäni meseosoitteen tunnuskohtaan ja painettuani sarkainta tunnus- ja nimimerkki kentät muuttuvat molemmat omiksi tiedoikseni. Tähän ei ole ratkaisua vaan pyyntöjen on aina tultava muilta. Kuulostaako ongelma tutulta kenellekään muulle? Pikainen haku suomeksi tai englanniksi ei tuottanut vastaavia tuloksia, joten etsin tietoa siitä miten saan siivottua Empathyn niin kuin ottaisin sen käyttöön puhtaalta pöydältä.