Kirjoittaja Aihe: Sähköverkko-ethernet  (Luettu 2968 kertaa)

matt1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Sähköverkko-ethernet
« : 05.10.10 - klo:11.10 »
Hei,

Onko kenelläkään käytössä sähköverkossa toimiva ethernet, sellainen töpseliin lyötävä plugi jossa on ilmeisesti sekä virtajohto että ethernet-kaapeli? Helsingin Energian lehdessä oli näistä. Se ratkaisisi Wlan-ongelmani.

Toimiiko Ubuntun kanssa?
Toimiiko kahden vierekkäisen kerrostalohuoneiston välillä (olemme yhdistäneet kaksi huoneistoa, eri mittaritaulut)
Toimiiko yhdessä Wlanin kanssa, siis ethernetkaapeli Welhon Wlan-modemista tähän sähköhäksättimeen? Wlan ei kanna työpisteestä toiseen, kaapelikaan ei oikein sopisi. työpisteiden välillä on rappu ja kaksi kantavaa seinää. Tarvitsisin molemmat.
 
Yritin hakea, mutta joko tästä on aika vähän kirjoitettu tai siten en osaa hakea oikeilla termeillä.

petteriIII

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 663
    • Profiili
Vs: Sähköverkko-ethernet
« Vastaus #1 : 05.10.10 - klo:12.00 »
Minulla oli vuosi sitten. Ihan tyytyväinen olin, mutta nopeus ei kylläkään ollut kuin puolet siitä mitä lankaverkolla sai kun käytti kryptausta; siis jokseenkin sama kuin langattomalla. Eiköhän laitteet ole parantuneet siitä.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Sähköverkko-ethernet
« Vastaus #2 : 05.10.10 - klo:12.13 »
En tunne tarkemmin, mutta en usko, että tuossa on mitään Ubuntu-specifistä tai syitä kuvitella ettei toimisi WLAN-purkin kanssa. Luulisin, että kyseessä ovat ihan yleiset verkkoasiat.

Sen sijaan enpä usko, että toimii kahden eri mittaritaulun välillä - tätä varmaan pitäisi kysyä sähkömiehiltä itseltään.

Parempi WLAN-purkki tai parempi sijoitus / lisäantenni voisivat hyvin auttaa jos kerran muuta ei ole kuin pari kantavaa seinää ja rappu välissä.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Sähköverkko-ethernet
« Vastaus #3 : 05.10.10 - klo:12.15 »
Mulla on ja nopeus on 100M ethernetin luokkaa ellei jopa hiukkasen nopeampi. Käytössä siis Zyxelin HomePlug AV vermeet eli max 200Mbps: NBG-318S reititin sekä kaksi PLA-401 plugia.

Hyvin toimivat vuoden verran kunnes reititin pimahti. Hiukkasen kuumana noi laitteet käyvät, joten varmaan ylikuumeni ja lähti huoltoon viime torstaina.

Kysymyksiisi...
- omani ainakin toimivat ubuntun kanssa.. reitittimestä konffattiin (jossain voi olla windows-softa konffaukseen)
- tässä linkkiä (kts. viimeinen viesti) kerrostaloasuntojen välillä -kysymykseesi
- toimii wlanin kanssa, kuten omaniin
« Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo:12.16 kirjoittanut timbba »

Mese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Sähköverkko-ethernet
« Vastaus #4 : 05.10.10 - klo:13.39 »
Moi!

Minulla on ollut puolisen vuotta käytössä Devolon dLAN 200 AVsmart merkkiset ethernet sovittimet.
Toimivat hyvin kunhan pistorasiat ovat saman vaiheen takana (ei tarvitse olla saman sulakkeen takana).
Nopeus vähintään wlanin tasolla. Toimivat yhdessä wlanin kanssa.