... jolloin ruutu menee jälleen mustaksi eikä reagoi mihinkään.
...
Koneen speksit: Fujitsu Siemens amilo pa3553. bluraysoittimella.ja ati mobility radeon hd3470
Hmm, olen kyllä nähnyt saman ongelman toisessa Fujitsu Siemensin läppärissä. En muista mallia, mutta se oli 4-5 vuotta vanha ja näyttöohjain oli toinen (tietysti vanhempi) Radeon. En tiedä voiko se olla sama asia, vaikka koneet ovat varmaan aika erilaisia.
Itse asiassa kone oli täysin elossa ja teki kaikki hienosti, mutta näyttö oli mustana.
Jos kytki jo ennen bootia projektorin VGA-johdolla, näyttökin toimi (pienellä resoluutiolla niin että se sopii projektorillekin)
Tämän hetken arvaus on, että käynnistyksessä tulee valittu semmoinen resoluutio joka kyseiselle näyttöohjain-näyttö-parille ei käy.
Auttaisiko tämä linkki
http://en.gentoo-wiki.com/wiki/Framebuffer#Forcing_a_Resolution eteenpäin???
(Kysymys on tietysti mikä on sopiva resoluutio. Ehkä tiedosto /var/log/Xorg.0 voi auttaa eteenpäin)
Koska näyttö on pimeä, ei myöskään tekstipohjainen näyttö Ctrl-Alt-F1 auta. Mutta ssh-serverin asentaminen auttaisi, mutta sokeana sekin voi olla haaste. Siis VGA-kaapeli näyttää olevan melkein ainoa vaihtoehto, jos sinun ongelma on se sama.
Karmic muuten toimi moitteettomasti, oletko kokeillut? Voisit kokeilla vaikkapas LiveCD:llä ja katsoa xrandr-komennolla mikä sen valitsema resoluutio. Et tarvitse edes asentaa.
Kyseinen kone ei ole minun. Luulen että minä jossain vaiheessa kuitenkin vielä autan saada sen toimivaksi. Jos unohdan kirjoittamaan tulokset tänne ja sinulle ruudun pimeys vain jatkuu, saat kysellä sähköpostitse viikon parin kuluttua)