Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Kotisivut ja Wordpress rinnakkain?  (Luettu 1753 kertaa)

Nuupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
[Ratkaistu] Kotisivut ja Wordpress rinnakkain?
« : 28.09.10 - klo:13.30 »
Pahoitteluni, jos ongelma on täällä jo ratkaistu. Olen hakenut ratkaisua netistä ja U-saitin tarkkahaulla, vaan ei onnista. Löytänyt lähinnä linkkejä O. Soininvaaran blokiin...

Alkutilanne: ulkoisella serverillä on kotisivu ollut pelkkänä kulissina (index.html ja pari muuta sivua) jo vuosia, koska olen "webhotellissa" lähinnä backup- ja meilikäyttöä varten.

Sitten: sain päähäni käydä leikkimään blogilla, joten latasin public-html:ään Wordpressin asennuspaketin. Panin sen asetukset alustavaan kuntoon, asensin parit simppelit teemat, tein koeviestin ja sellaista.

Mutta mitään ei näy. Ploki ei aukene! Kun loggautuneena koetan esikatsoa uutta viestiä, niin aukeaa vanha tuttu kotisivu. Tietenkin. Ftp-ohjelma ei siirtänyt ainakaan Wordpressin index.php -tiedostoa serverille, koska siellä jo oli index.html - tai ainakin uskon tuon olevan ongelmien syynä. Mikä moka...

Kysymys: miten korjaan tilanteen?

Helpointa kait olisi poistaa kaikki Wordpress-matsku serveriltä, samalla kun poistan kotisivut, ja asentaa koko moska uudelleen. Vaan kun sivujen siirto kotoa käsin vie tunnin tai enemmänkin, enkä työhuoneelta käsin moista oikein viitsi... Ehkä poistan kotisivut (niistähän on backup-zippi) ja sen jälkeen siirrän www-juureen tiedostot, jotka ensimmäisellä yrittämällä eivät siirtyneet. Tämä vaihtoehto kuitenkin merkitsisi - loogisesti - siirrettävien tiedostojen editointia uutta tilannetta vastaavaksi, koska Weirdpressin asennusohjelma ei niitä käsitellyt. Ja minun asiaa koskeva ymmärrykseni on 1990-luvulta, jolloin opettelin html-alkeet. Php-asiat ovat minulle täyttä hepreakiinaa.

Mitä suositatte, osaajat, puhdasta alkua vai jotain muuta? Uuden opiskelua...?

Edit: Sorry, tämä kysely taisi tulla tyystin väärään paikkaan! Eihän html-php -jutut ole ohjelmointia. En vain osaa siirtää tätä muuallekaan.
« Viimeksi muokattu: 28.09.10 - klo:16.12 kirjoittanut Nuupuntu »

BlueDeath

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Kotisivut ja Wordpress rinnakkain?
« Vastaus #1 : 28.09.10 - klo:15.46 »
Luulisin, että asennuksessa index.php ei muutu. Poista siis index.htm ja siirrä WP:n index.php palvelimelle.

Nuupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Kotisivut ja Wordpress rinnakkain?
« Vastaus #2 : 28.09.10 - klo:16.11 »
Totta, ei se näemmä ollut muuttunut. Tosin php:stä mitään ymmärrä... kait se on perusjutut käytävä läpi.

Poistin loppujen lopuksi saitin vanhat kotisivut, vaikka ihan siistit olivatkin. Suotta olivat häikkäämässä.

Homma alkaa toimimaan. Kiitos!