Kirjoittaja Aihe: rfcomm0 ja "Permission denied" [Ratkaistu]  (Luettu 1359 kertaa)

Scionar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 53
    • Profiili
rfcomm0 ja "Permission denied" [Ratkaistu]
« : 27.09.10 - klo:16.44 »
Koneessani alkoi tänä päivänä jostain kumman syystä ilmetä ongelma joka jonkin verran hankaloittaa päättötyöni tekoa:

En saa itselleni oikeuksia bluetooth-yhteydellä mikrokontrolleriini. Windowssin puolella ongelmaa ei ole, mutta Ubuntu 10.04:lläni en saa mitään oikeuksia porttiin rfcomm0.

Olen luonut pienen sh-tiedoston joka nopeuttaa portin luomista.

Koodia: [Valitse]
#!/bin/sh
sudo rfcomm bind rfcomm0 00:11:22:33:44:55 1
sudo chown root.dialout /dev/rfcomm0

Eli ensiksi luodaan portti rfcomm0 laitteelleni ja toiseksi annetaan oikeudet itselleni käyttää porttia. Olen mukana ryhmässä dialout, mutta se ei vaikuta mitään.

Olen yrittänyt lisätä itselleni oikeudet porttiin muunmuassa komennolla:

Koodia: [Valitse]
sudo chmod 777 /dev/rfcomm0
... mutta silti saan yhä saman virheen.

Yritän siis saada yhteyttä Arduino-ohjelmalla joka antaa virheen:

Koodia: [Valitse]
avrdude: ser_open(): can't open device "/dev/rfcomm0": Permission denied
Kuitenkaan ei luulisi olevan ongelma itse ohjelmassa sillä ongelma ei liity mitenkään ohjelman versioon ja saan saman ongelman tällä tavalla:

Koodia: [Valitse]
sudo cat < /dev/rfcomm0
bash: /dev/rfcomm0: Lupa evätty

Olen kokeillut myös asentaa bluez:n uudelleen ilman mitään vaikutusta ja sama Arduino-ohjelman kanssa. Onko kellään minkäänlaista hajua millä tavalla ongelman voisi ratkaista?
« Viimeksi muokattu: 27.09.10 - klo:19.29 kirjoittanut Scionar »

Scionar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: rfcomm0 ja "Permission denied"
« Vastaus #1 : 27.09.10 - klo:19.29 »
Sain ratkaistua ongelman. Tyhjensin bluetooth-asetuksista kaikki laitteet. Tämän jälkeen kokeilin uudelleen Arduino-ohjelmalla syöttää koodia sisään ja nyt se kysyi PINniä. Tämä siis luultavasti tarkoitti että PIN-tunnusta ei vain jostain syystä onnistuttu antamaan.

Tämä oli siis luultavasti se ratkaisu mikä toimi.